بررسی عوامل موثر بر پیش گیری از تولید محتواهای تکراری: رویکرد ممیزی اخلاقی
(ندگان)پدیدآور
نظری فرخی, ابراهیمپورابراهیمی, علیرضارادفر, رضاطبیبی, سید جمال الدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهرهبرداری اخلاقی از اطلاعات جهت تولید محتوای دانشی بحث مهمی است؛ چرا که روش بهرهبرداری از اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی، متفاوت بوده و هر کس بنا به خواست، منطق و هدف خود، این کار را انجام میدهد. هدف این پژوهش، بررسی عوامل موثر بر پیشگیری از تولید محتواهای تکراری در دانشگاه آزاد اسلامی است. نوع پژوهش، کاربردی و روش پژوهش توصیفی-تحلیلی است. با استفاده از تحلیل رگرسیون چند متغیره و آزمونهای مربوط، فرضیههای پژوهش بررسی شدند. نتایج تحلیل آماری نشان داد که متغیرهای پردازش زبان طبیعی، مدل ممیزی اخلاقی و تحلیل معنایی بر پیشگیری از تولید محتواهای تکراری اثرگذار هستند. از طرفی هرچند سایر عوامل در پیشگیری از تولید محتوای تکراری تاثیرگذار هستند ولی لزوم طراحی مدلی هوشمند که با استفاده از روشهای تحلیل معنایی، موجب کنترل تولید محتوای علمی و در نهایت پیشگیری از تولید محتوای تکراری شود، به شدت احساس میشود. با توجه به نتایج، پیشنهاد میشود مدل هوشمندی طراحی شود تا به صورت ترکیبی و با استفاده از روشهای پردازش زبان طبیعی و تحلیل معنایی جهت پیشگیری از تولید محتواهای تکراری عمل نماید تا هم بر تشخیص شباهت ساختاری و هم شباهت معنایی محتواهای تولید شده پرداخته شود.
کلید واژگان
محتواهای تکراریپردازش زبان طبیعی
تحلیل معنایی
ممیزی اخلاقی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانگروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، ایران (نویسنده مسئول)
گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران




