• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی کیفیت حسابرسی بر مبنای زنجیره تأمین گزارشگری مالی

    (ندگان)پدیدآور
    کرمی, اصغرغلامی جمکرانی, رضاتقی پوریان, یوسفحاجیها, زهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.417 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از آنجایی‌که محصول نهایی حسابرسی مورداستفاده سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، تدوین‌کنندگان مقررات، دولت‌ها و به‌طور اعم جامعه هست، لذا برداشت از کیفیت حسابرسی در میان ذینفعان متفاوت است. پژوهش­های صورت گرفته تا کنون صرفاً کیفیت حسابرسی را از دیدگاه افراد درون حرفه شناسایی نمودند و از طرفی با توجه به شرایط محیطی حرفه حسابرسی در ایران بسیاری از حوزه­هایی که می­توانند بر کیفیت حسابرسی تاثیرگذار باشند، نادیده گرفته شده است. همچنینً مطالعات مذکور یک چارچوب جامع بر مبنای دیدگاه ذینفعان ارائه ننمودند. لذا استفاده از حوزه­های تامین زنجیره گزارشگری مالی به علت اینکه کلیه­ی ذینفعان را شامل می­شود، امکان مطالعه جامع در زمینه شناسایی مولفه­های موثر بر کیفیت حسابرسی که ماحصل چرخه گزارشگری مالی است، را فراهم می­نماید. در این راستا، مقوله­های کلان، مقوله های اصلی و خرده مقوله­های استخراجی از داده­های پژوهش با استفاده از روش دلفی فازی، مورد تجزیه­ و تحلیل قرار گرفتند و با عنایت به چندوجهی بودن کیفیت از نگاه خبرگان و ذینفعان مختلف، الگوی کیفیت حسابرسی که دربرگیرنده، (حوزه، اجزاء، ابعاد و مؤلفه‌های محتوایی) است، ارائه شد. نتایج حاصل از تحلیل‌های صورت گرفته حاکی از آن است که مؤلفه‌های مؤثر بر کیفیت حسابرسی را بر مبنای اجزاء زنجیره تامین گزارشگری مالی می‌توان به ابعاد اصلی،"ساختار سازمانی و راهبری، نظام کنترل‌های داخلی، استاندارهای حرفه‌ای و مقررات ناظر بر گزارشگری مالی، تهیه و عرضه‌کنندگان گزارش‌های مالی، مجموعه صورت‌های مالی، صلاحیت عمومی اعتباردهندگان به صورت‌های مالی، ساختار مؤسسات حسابرسی، اجرای عملیات و گزارشگری اعتبار دهی به صورت‌های مالی، حرفه و بازار حسابرسی"، طبقه‌بندی نمود. دیگریافته‌ها بیانگر مولفه­های موثر فراوانی در ابعاد مختلف جهت افزایش کیفیت حسابرسی در ایران است. با عنایت به مولفه­های استخراج شده از داده­های پژوهش، گزیده­ای از مولفه­های موثر در ابعاد گوناگون نیز در پایان ارائه گردید.  
    کلید واژگان
    ارزیابی کیفیت خدمات
    خدمات اعتبار دهی
    کیفیت حسابرسی
    حوزه‌های زنجیره تأمین گزارشگری مالی
    روش دلفی فازی

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    انجمن حسابداری مدیریت ایران
    Iranian Management Acounting Association
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی حسابداری، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
    گروه حسابداری، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران (نویسنده مسئول)
    گروه حسابداری، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
    دانشیار گروه حسابداری، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2322-5785
    URI
    http://jmaak.srbiau.ac.ir/article_14735.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454867

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب