ماکیاولیسم ، پول پرستی، فرهنگ مشتری مداری و خرید اظهار نظر حسابرسی از سوی صاحبکار
(ندگان)پدیدآور
مشهدی قره قیه, هادیبنی مهد, بهمنفرقاندوست حقیقی, کامبیزمرادزاده فرد, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر تاثیر پول پرستی ، فرهنگ مشتری مداری بر ماکیاولیسم و سپس تاثیر همه این متغیرها را بر خرید اظهارنظر حسابرسی از سوی صاحبکار ، مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. ماکیاولیسم یکی از ویژگی های شخصیتی افراد است. در پژوهش حاضر، مبانی نظری پژوهش از طریق مطالعات کتابخانه ای و داده های تحقیق از طریق پرسش نامه جمع آوری شده است. فرضیه تحقیق بر اساس روش تحلیل مسیر و از طریق آزمون رگرسیون چند متغیره مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه آماری این تحقیق شامل 120 نفر از حسابرسان شاغل در موسسات حسابرسی خصوصی عضو جامعه حسابداران رسمی می باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد خرید اظهارنظر حسابرسی از سوی صاحبکار ، تحت تاثیر ویژگی های ماکیاولیسم و فرهنگ مشتری مداری حسابرسان است. ماکیاولیسم نیز متاثر از پول پرستی و فرهنگ مشتری مداری است. در نهایت پول پرستی نیز تاثیر معنی دار و مثبتی بر فرهنگ مشتری مداری و هم چنین ماکیاولیسم دارد.
کلید واژگان
پول پرستیماکیاولیسم
مشتری مداری و خرید اظهار نظر
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، البرز، ایراناستادیار حسابداری . دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، البرز، ایران




