نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهشتی زواره, فرنازfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, ایرجfa_IR
dc.contributor.authorنیلی پور طباطبایی, سیدعلی‌اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:37:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:37:59Z
dc.date.available1399-08-01T18:37:58Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:37:59Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-06en_US
dc.date.submitted1397-01-17fa_IR
dc.identifier.citationبهشتی زواره, فرناز, سلطانی, ایرج, نیلی پور طباطبایی, سیدعلی‌اکبر. (1397). طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان،مورد مطالعه قطار شهری تهران. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت, 7(28), 149-166.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5785
dc.identifier.urihttp://jmaak.srbiau.ac.ir/article_13299.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454829
dc.description.abstractبیشتر تحقیقات انجام شده در خصوص ارایه یک مدل شایستگی با نگاهی کلی بر ویژگیهای رفتاری و انتخاب و دسته بندی ویژگیها بر مبنای نظریات کارمندان و متخصصین درون و برون سازمانی صورت گرفته اند و کمتر تحقیقی می توان یافت که به طور ویژه هدف سود دهی سازمان را در جهت انتخاب مدل شایستگی بررسی نموده و مبزان تاثیر گذاری آن را بر بهره وری و سود دهی سازمان بررسی نموده باشد. در این پژوهش با مطالعه تحقیقات انجام شده قبلی در دو حوزه منابع انسانی و مدیریت سود در حسابداری و با استفاده از چک لیست محتوائی به روش دلفی نود ونه مولفه شایستگی مدیریتی انتخاب شد. بر این اساس پرسشنامه محقق ساخته در دو  بخش تهیه گردید که بخش اول اطلاعات جمعیت شناختی و  بخش دوم اهمیت هر یک از مولفه های شایستگی مدیریتی در سود دهی سازمان مورد پرسش قرار گرفت. جمعیت کل جامعه ی آماری 2141 نفر مدیران، معاونان، مشاوران، سرپرستان و کارشناسان  قطار شهری بود، که حجم نمونه  326 نفر تعیین گردید. پرسشنامه توزیع و اطلاعات جمع آوری و تحلیل گردید. تحلیل داده­ها با استفاده از نرم افزار آماری  SPSS (نسخه 22) در دو سطح آمار توصیفی واستنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی مشخصه های آماری مانندفراوانی ، درصد، میانگین و انحراف معیار، و در بخش آمار استنباطی آزمون تی ­تک نمونه­ای، آزمون تحلیل عاملی، آزمون همبستگی پیرسون و شاخص اولویت توسعه استفاده شد. نتایج: نشان میدهد بیشترین همبستگی بین اخلاق حرفه ای و تحول گرایی و کمترین همبستگی مربوط به مدیریت منابع انسانی با تمرکز بر مشتری بود.<br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent769
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری مدیریت ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Management Acounting Associationen_US
dc.relation.ispartofدانش حسابداری و حسابرسی مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Accounting and Auditing Knowledgeen_US
dc.subjectشایستگی مدیریتیfa_IR
dc.subjectسودآوریfa_IR
dc.subjectمدل شایستگیfa_IR
dc.subjectویژگیهای رفتاریfa_IR
dc.subjectاهداف سازمانیfa_IR
dc.subjectقطار شهریfa_IR
dc.titleطراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان،مورد مطالعه قطار شهری تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره دکترای مدیریت، پژوهشکده شاخص پژوه، اصفهان، ایران (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، پژوهشکده شاخص پژوه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، ایران (خوراسکان)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، پژوهشکده شاخص پژوه، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue28
dc.citation.spage149
dc.citation.epage166


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد