• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 7, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 7, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان،مورد مطالعه قطار شهری تهران

    (ندگان)پدیدآور
    بهشتی زواره, فرنازسلطانی, ایرجنیلی پور طباطبایی, سیدعلی‌اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    769.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بیشتر تحقیقات انجام شده در خصوص ارایه یک مدل شایستگی با نگاهی کلی بر ویژگیهای رفتاری و انتخاب و دسته بندی ویژگیها بر مبنای نظریات کارمندان و متخصصین درون و برون سازمانی صورت گرفته اند و کمتر تحقیقی می توان یافت که به طور ویژه هدف سود دهی سازمان را در جهت انتخاب مدل شایستگی بررسی نموده و مبزان تاثیر گذاری آن را بر بهره وری و سود دهی سازمان بررسی نموده باشد. در این پژوهش با مطالعه تحقیقات انجام شده قبلی در دو حوزه منابع انسانی و مدیریت سود در حسابداری و با استفاده از چک لیست محتوائی به روش دلفی نود ونه مولفه شایستگی مدیریتی انتخاب شد. بر این اساس پرسشنامه محقق ساخته در دو  بخش تهیه گردید که بخش اول اطلاعات جمعیت شناختی و  بخش دوم اهمیت هر یک از مولفه های شایستگی مدیریتی در سود دهی سازمان مورد پرسش قرار گرفت. جمعیت کل جامعه ی آماری 2141 نفر مدیران، معاونان، مشاوران، سرپرستان و کارشناسان  قطار شهری بود، که حجم نمونه  326 نفر تعیین گردید. پرسشنامه توزیع و اطلاعات جمع آوری و تحلیل گردید. تحلیل داده­ها با استفاده از نرم افزار آماری  SPSS (نسخه 22) در دو سطح آمار توصیفی واستنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی مشخصه های آماری مانندفراوانی ، درصد، میانگین و انحراف معیار، و در بخش آمار استنباطی آزمون تی ­تک نمونه­ای، آزمون تحلیل عاملی، آزمون همبستگی پیرسون و شاخص اولویت توسعه استفاده شد. نتایج: نشان میدهد بیشترین همبستگی بین اخلاق حرفه ای و تحول گرایی و کمترین همبستگی مربوط به مدیریت منابع انسانی با تمرکز بر مشتری بود.  
    کلید واژگان
    شایستگی مدیریتی
    سودآوری
    مدل شایستگی
    ویژگیهای رفتاری
    اهداف سازمانی
    قطار شهری

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    انجمن حسابداری مدیریت ایران
    Iranian Management Acounting Association
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دوره دکترای مدیریت، پژوهشکده شاخص پژوه، اصفهان، ایران (نویسنده مسئول)
    استادیار گروه مدیریت، پژوهشکده شاخص پژوه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، ایران (خوراسکان)
    استادیار گروه مدیریت، پژوهشکده شاخص پژوه، اصفهان، ایران

    شاپا
    2322-5785
    URI
    http://jmaak.srbiau.ac.ir/article_13299.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454829

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب