بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به تأثیر مباحث حسابداری منظور شده در برنامه آموزشی مصوب بر مدیریت کسبوکار
(ندگان)پدیدآور
بخشانی, صفیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش باهدف بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به مباحث حسابداری آموزش دادهشده طبق برنامه آموزشی مصوب بر راهاندازی و مدیریت کسبوکار، انجام شد. هدفگذاری این دروس اغلب با حسابداری مدیریت یا پیشزمینه آن مطابقت دارد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته (آلفا کرونباخ=793/0) است. 131 نفر از دانشجویان رشتههای مهندسی صنایع، مدیریت کسبوکار، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی به سؤالات پاسخ دادند. پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است؛ دادهها با استفاده از نرمافزار 23 spss و محاسبه شاخصهای توصیفی، اجرای آزمون کروسکال-والیس و آزمون من-ویتنی تحلیل شدند. یافتهها نشان میدهد: در سطح 95% بین رشته تحصیلی و نگرش دانشجویان در مورد تطابق با اهداف رشته تحصیلی و تأثیر درراه اندازی و مدیریت کسبوکار و همچنین کفایت آموزشهای حسابداری ارتباط معنیدار وجود دارد. بین جنسیت و نگرش در مورد تطابق مباحث آموزش دادهشده و همچنین تأثیر بر درک سایر دروس تخصصی ارتباط وجود دارد. بین مدرک تحصیلی مدرس و نگرش دانشجویان نسبت به تأثیر بر راهاندازی و مدیریت کسبوکار، کفایت مباحث حسابداری آموزش دادهشده و لزوم آموزش نرمافزارهای حسابداری و بها یابی بهصورت معنیداری ارتباط وجود دارد.
کلید واژگان
حسابداریحسابداری مدیریت
مدیریت کسبوکار
برنامه آموزشی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association




