بررسی اثر اعتبار تجاری و عمق مالی بر میزان نگهداشت وجه نقد
(ندگان)پدیدآور
طالب نیا, قدرت الهمهدوی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثر اعتبار تجاری و عمق مالی بر میزان نگهداشت وجه نقد می باشد و به عبارتی بررسی می شود که آیا میان نگهداری وجه نقد در شرکتهای دارای اعتباری تجاری خوب و ضعیف تفاوت معناداری وجود دارد وآیا میان نگهداری وجه نقد در شرکتهای با عمق مالی زیاد و کم تفاوت معناداری وجود دارد . این تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی است .قلمرو زمانی تحقیق سالهای 1385 الی 1390 می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد .
نتایج این تحقیق نشان داد در سطح اطمینان 90 که رابطه معکوس و معنی داری میان اعتبار تجاری شرکت ها و سطح نگهداشت وجه نقد آن ها وجود دارد، بطوریکه با افزایش اعتبار تجاری شرکتها از سطح نگهداشت وجه نقد آن ها کاسته میشود. در این تحقیق همچنین نشان داده شد که میان عمق مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و سطح نگهداشت وجه نقد آن ها رابطه معنی داری وجود ندارد.
کلید واژگان
اعتبار تجاریعمق مالی
نگهداشت وجه نقد
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
دانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهراندانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحدعلوم و تحقیقات تهران




