نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهوشمندیار, نادرfa_IR
dc.contributor.authorبرانین, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:29:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:29:55Z
dc.date.available1399-08-01T18:29:55Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:29:55Z
dc.date.issued2008-05-21en_US
dc.date.issued1387-03-01fa_IR
dc.identifier.citationهوشمندیار, نادر, برانین, محمد. (1387). بررسی میزان موفقیت مدیریت در سازمان‌های بزرگ و ارتباط آن با برنامه‌ریزی‌های آموزشی مدیریتی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(2)fa_IR
dc.identifier.urihttps://jmk.ut.ac.ir/article_19302.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454312
dc.description.abstractهدف اصلی این مقاله بررسی ویژگی‌های شخصیتی مدیران موفق در بخش تعاون با برنامه‌های آموزشی مدیریتی آنان می‌باشد. نتایج به‌دست آمده در این مقاله حکایت از آن می‌کند که میان برخی از صفت فردی مدیران از یک سو و میزان موفقیت آنان رابطه معناداری وجود دارد، در حالی‌که چنین رابطه‌ای با برخی از ویژگی‌های آنان به چشم نمی‌خورد. بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که میان صفاتی نظیر هوش، قابلیت تصمیم‌گیری، نوآوری و ابتکار، رهبری، اعتماد به نفس و میزان قاطعیت مدیران با جنسیت آنان رابطه معناداری وجود دارد. اما بین ویژگی‌های دیگری همچون وابستگی به نیروی انسانی بامیزان کارایی مدیران رابطه چندانی وجود ندارد. تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که بین صفاتی همچون انگیزه فردی و نیاز به فراگیری برنامه‌های آموزشی مدیریتی از یک سو و میزان موفقیت مدیران رابطه معنا داری وجود داشته، ولی کمیات دیگری همچون، امنیت شغلی، پاداش مالی با میزان موفقیت آنان رابطه معناداری به چشم نمی‌خورد. (گی و چان، 2005) [13] معتقدند که مدیرانی که ارزیابی مثبتی از میزان موفقیت خود دارند، این احساس آنان ناشی از دارا بودن برخی صفات فردی از یک سو و آموزش مهارت‌های مدیریتی از سویی دیگر می‌باشد. به‌علاوه آموزش موفقیت‌های مدیریتی بر روی کارایی مدیران تاثیر مستقیم می‌گذارد.fa_IR
dc.format.extent109
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود)fa_IR
dc.relation.ispartofManagement Knowledge(Not Publish)en_US
dc.subjectآموزش و تعاونfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزیfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.subjectموفقیتfa_IR
dc.titleبررسی میزان موفقیت مدیریت در سازمان‌های بزرگ و ارتباط آن با برنامه‌ریزی‌های آموزشی مدیریتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد