ارائه روشی برای اندازه گیری توانمندی شرکت های تجاری برای گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی الکترونیکی: مطالعه موردی یک شرکت انفورماتیکی
(ندگان)پدیدآور
حقیقی, دکتر محمدطولی, فرشید حسینینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
ظهور و رشد پیدیده اقتصاد دیجیتالی و شکل گیری بازارهای الکترونیکی و دستیابی به توانمندی کسب و کار الکترونیکی که بازاریابی الکتروینیک یکی از اجزا مهم آن محسوب می شود را برای شرکت ها به امری اجتناب نا پذیر تبدیل کرده است باوجود این که بسیاری از شرکت ها ناچار به حرکت به سمت بازاریابی الکترونیکی هستند اما این تغییر توانمندی های سازمانی مختلفی را می طلبد مقاله حاضر با هدف ارائه روشی برای اندازه گیری توانمندی شرکت ها در ÷یاده سازی و به کارگیری فناوری اطلاعاتی در بازاریابی تهیه شده است در این مقاله پس از بررسی اجمالی اقتصاد دیجچتالی و بازارهای الکترونیکی به معرفی بازاریابی الکترونیکی پرداخته و چارچوبی مفهومی برای گذار به بازاریابی الکترونیکی طرح شده است همچنین نتایج بررسی مطالعه موردی یک شرکت انفورماتیکی در این مقاله ارائه شده است
کلید واژگان
بازاریابی الکترونیکیبازارهای الکترونیکی
توانمندی بازاریابی الکترونیکی
توانمندی بازاریابی الکترونیکی ماتریس
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2004-12-211383-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تأثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی بر عملکرد صادراتی شرکتها
دهدشتی شاهرخ, زهره؛ اصغریخواه, سجاد؛ موسوی, سید محمدرضا (دانشگاه تبریز, 2024-03-20)هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی بر عملکرد صادراتی شرکتها میباشد. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکتهای صادرکننده مواد ...
-
بررسی تأثیر اجرای راهبردهای کسبوکار الکترونیک در خلق مزیت رقابتی بین شرکتهای فعال در صنعت بازیهای رایانهای
دهدشتی شاهرخ, زهره؛ بشیرپور, مهدی (دانشگاه صنعتی شریف (پژوهشکده سیاستگذاری)Sharif University of Technology (Policy Research Institute), 2019-01-21)با توجه به رشد صنعت بازی های دیجیتال در دنیا و توسعۀ شرکت های دانش بنیانِ بازی ساز در ایران، در این تحقیق، با هدف بررسی تأثیر راهبردهای کسب و کار الکترونیکی در مزیت رقابتی شرکت های بازی ساز، شش عامل مؤثر در اجرای راهبردهای ...
-
تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری
نادری بنی, محمود؛ ادیب زاده, مرضیه؛ دهقانی قهنویه, عادله (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-12-22)در سالهای اخیر، خرید الکترونیکی افزایش یافته است. افرادی که از این کانال ارتباطی برای بازاریابی و فروش کالاها استفاده میکنند، دریافتهاند مصرفکنندگان فقط به تحویل بهموقع کالاها توجه نمیکنند، بلکه آنها بهدنبال محصولاتی ...




