دوره 21, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • ارائه یک مدل برنامه‌ریزی آرمانی جهت ارزیابی پالایشگاه‌های نفت کشور 

    مهرگان, محمدرضا؛ مقدس, امین کامیاب؛ کاظمی, عالیه (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-08-22)
    مقاله حاضر به موضوع ارزیابی عملکرد پالایشگاه‌های نفت کشور بر مبنای عملکرد سال‌های 80 ، 81 ، 82 و 83 پرداخته است. مبنای ارزیابی در این تحقیق مدل‌سازی با استفاده از مدل‌های برنامه‌ریزی در تحقیق در عملیات بوده و بدین منظور ...

  • اثرات متعارض شاخص‌های فنی محصول بر خواسته‌های مشتری (کاربرد MODM در QFD) 

    دستجردی, داوود کریمی؛ یاکیده, کیخسرو (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-08-22)
    QFD مکانیزمی است برای ترجمه صدای مشتری به ویژگی‌های محصول در مراحل مختلف طرح‌ریزی، مهندسی و ساخت محصول که به طور گسترده‌ای توسط شرکت‌های مدرن در سراسر جهان به‌کارگرفته شده است. به موازات اقبال به این تکنیک طیف گسترده‌ای ...

  • اعتیاد به کار :چالش جدید مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها 

    قلی‌پور, آرین؛ نرگسیان, عباس؛ طهماسبی, رضا (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-08-22)
    بر خلاف این‌که اکثر کارکنان سازمان‌ها با کار خودشان عجین نمی‌شوند و تمایل به کاهلی و وقت‌گذرانی دارند، ولی عده‌ای هم‌چون دانشوران ساعات متعدد را با کارایی بالا به کار می‌گذرانند. اشتغال به کار این افراد در فضای کاری نیروی ...

  • طراحی مدلی برای سنجش رضایت‌مندی مشتریان در صنعت بانکداری توسعه‌ای و اندازه‌گیری رضایت‌مندی مشتریان بانک صنعت و معدن بر اساس آن 

    اوغلی, احمد شربت (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-08-22)
    امروزه کشورهای پیشرفته دنیا در کنار سایر شاخص‌های مهم اقتصادی خود، شاخص دیگری تحت عنوان «شاخص رضایت مشتری» را به دلیل اهمیت فراوان رضایت مشتری در رونق اقتصادی یک کشور برای صنایع مختلف توسعه داده‌اند. مقاله حاضر با هدف طراحی ...

  • تاثیر کشور مبداء بر تصمیم خرید مشتری مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان 

    رنجبریان, بهرام؛ شغل‌آباد, رسول قلی‌زاده (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-08-22)
    اهمیت اطلاعات کشور مبداء به‌عنوان یکی از مهمترین سرنخ‌های بیرونی موثر بر تصمیم خرید، موضوع بسیاری از تحقیقات قرار گرفته است. به همین دلیل، این تحقیق با در نظر گرفتن 142 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان به‌عنوان نمونه آماری ...

  • روش تحقیق آمیخته:رویکردی برتر برای مطالعات مدیریت 

    هرندی, عباس بازرگان (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-08-22)
    کند و کاو برای شناسائی و حل مسایل مدیریت و انجام پژوهش جهت شناخت پدیده‌های سیستم‌های تولید کالا وخدمات بر پایه دیدگاه‌های فلسفی معرفت- شناختی و انتخاب روش تحقیق انجام می‌شود. برای این منظور پژوهشگران، به طور ضمنی یا آشکار، ...