31و32, شماره 0

 

ارسال های اخیر

  • بدون عنوان 

    جعفرنژاد, دکتر احمد (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)

  • معرفی پایان نامه : کاربرد برنامه ریزی خطی – مدل حمل و نقل – در بهینه سازی سیستم حمل ونقل 

    آقاجانی, حسن علی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    بخش حمل ونقل از جمله بخشهای زیر بنایی اقتصاد هر کشور است که فعالیتهای آن نه تنها فرآیند توسعه اقتصادی یک کشور را تحت تأثیر قرار می دهد بلکه خود نیز در جریان توسعه اقتصادی یک جامعه تغییر و تحولات کمّی و کیفی فراوانی را تجربه ...

  • فشار سازمانی ، رضایت شغلی و عملکرد سازمانی : به کجا خواهیم رفت ؟ 

    دموری, داریوش؛ Bhagat, Sherry E. Sullivan Rabi S. (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    این مقاله ادبیات تجربی دو دهه اخیر در مورد تحلیلهای مستقیم و تحلیلهای وابسته به متغیر تعدیل کننده را درارتباط با فشارهای سازمانی ، رضایت شغلی و عملکرد شغلی و بررسی و خلاصه می کند . عوامل مؤثر تعدیل کننده ساختارهای مختلف ...

  • « بررسی علل عمده گرایش مصرف کنندگان ایرانی به محصولات خارجی » 

    ونوس, دکتر داور؛ سلطانی, ابراهیم (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    با پیروزی انقلاب اسلامی ، جهت توسعه صادرات ، حمایت منطقی از تولیدات داخلی در مقابل واردات محصولات خارجی با تعرفه های مناسب و تلاش به منظور هماهنگی میان صادرات و واردات ، در سرلوحه فعالیتهای اقتصادی و بازرگانی کشور قرار ...

  • مدیریت کیفیت در بخش آموزش – یک دیدگاه صنعتی 

    اولیاء, محمد صالح (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه هر کشور ، بر کسی پوشیده نیست؛ با این حال ، شرایط جدید حاکم بر جهان و به ویژه کشورهای غربی ، توجه ویژه ای را به این بخش معطوف داشته است . ریشه این توجه را می توان به رقابت فزاینده کشورهای ...

  • کاربرد تئوری زنجیره های مارکوف در تصمیم گیری مدیریت 

    پور, دکتر ابوالقاسم حکیمی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)

  • طراحی استراتژیها برای بازار جهانی ( 2) 

    ابراهیمی, دکتر عبدالحمید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    در قسمت اول این مقاله درباره شش تصمیم عمده ای که مدیران بازاریابی بین الملل باید قبل از ورود به بازار جهانی مورد توجه قرار دهند بحث و بررسی به عمل آمد. این شش تصمیم عمده عبارت بودند از : 1- ارزیابی اوضاع محیط بازاریابی ...

  • الگوی نیازمندی جانشینی مدیریت « طراحی مدل چگونگی شناسایی نیروهای مستعد » قسمت دوم 

    دری, دکتر بهروز (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    فرایند تصمیم گیری برای شناسایی نیروهای مستعد و شایسته برای جانشینی مدیریت و پرکردن سمتهای کلیدی بلا تصدی از جمله فعالیتهای بسیار اساسی و استراتژیک نیروی انسانی است . غالب عوامل عمده این فرایند مانند توان رهبری ، هوش و ذکاوت ...

  • درآمدی بر تجزیه و تحلیل محتوا ( فن تعبیر و تفسیر نظارتی ) 

    درّانی, دکتر کمال (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    در جهان امروز و فردا، که ارتباطات اجتماعی در ابعاد کمّی و کیفی ، مرکز ثقل زندگی و فعالیتهای انسان را تشکیل می دهد ، هر کس به گونه ای نیازمند درک و فهم پیامهایی است که می فرستد و یا دریافت می کند . یک محقق روانشناسی و علوم ...

  • رویکردهای قطعی ریاضی د رتنظیم بودجه 

    آذر, دکتر عادل؛ اصفهانی, دکتر میر مهدی سید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)
    اگر بپذیریم که فنون ریاضی روشهایی هستند که « باعث تخصیص بهینه منابع محدود به فعالیتهای رقیب می شوند» ، پس بجاست که در سازمانهای خصوصی و عمومی ، که پیچیدگی تنظیم بودجه و تخصیص منابع به نیازها و اهداف و مصرف امکانات مالی ...

  • نگرش حضرت امام خمینی ( ره ) در مورد نظام آموزش و پرورش ، دانشگاه و حوزه 

    مقبل, دکتر عباس (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)

  • شاخص غالب : اصل وحدت و هماهنگی 

    رضائیان, دکتر علی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1996-02-20)