تحلیلی سلسلهمراتبی از نقش همزمان پارکینگ و فودکورت در سفر به مراکز تجاری
(ندگان)پدیدآور
ماهپور, علیرضاممدوحی, امیررضاحسین رشیدی, طهصفارزاده, محمودنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با حرکت به سمت رفتاری شدن مدلها، کاربرد متغیرهای پنهان فردی، مانند: نگرش، سبک زندگی و تمایل خریدار و ساخت مدلهای ناهمفزون افزایش یافتهاند. با تأکید بر متغیرهای قابل مشاهدهی جمعیتشناختی و اقتصادی ـ اجتماعی، به فرضیهی تصمیمگیری سلسلهمراتبی با بهکار بردن متغیرهای رفتاری پنهان در تحلیل رفتار مشتریان کمتر توجه شده است. با انجام پرسشگری اینترنتی و گردآوری دادههای اقتصادی ـ اجتماعی، نگرش، سبک زندگی و تمایل خریدار، تحلیل سلسلهمراتبی آشیانهیی از نقش ویژگیهای فردی و اثر همزمان پارکینگ و فودکورت در انتخاب مراکز خرید با پارکینگ و فودکورت همزمان تحقیقی بهعمل آمد. نتایج، فرضیهی تصمیمگیری سلسلهمراتبی مسافران را رد نکرد و نشان داد زنان و افراد با تحصیلات دکتری، در سطح اول مراکز خرید با پارکینگ و هم فودکورت به صورت همزمان و افراد متمایل به استفاده از حمل و نقل همگانی، مقاصد فاقد پارکینگ و فودکورت همزمان را انتخاب میکنند. متغیرهای پنهان سبک زندگی و نگرش در انتخاب برخی مقاصد معنیدار شد، و فرضیهی وجود اثر متغیرهای مذکور را تأیید کرد؛ ولی متغیر تمایل خریدار در انتخاب هیچیک از مقاصد معنیدار نبود و فرضیهی وجود اثر متغیر مذکور رد شد.
کلید واژگان
انتخاب مقصدتحلیل سلسلهمراتبی
متغیر پنهان
رفتار خرید
تهران
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرسدانشکده مهندسی عمران و محیط زیست - دانشگاه تربیت مدرس
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه نیوساوث ولز، سیدنی، استرالیا
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
شاپا
2676-47682676-4776




