مدل پیشبینی شدت وقوع تصادف برای گذرگاههای ریلی - جادهیی ایران
(ندگان)پدیدآور
آیتی, اسماعیلذاکری سردرودی, جبارعلیصادقی, علی اصغرنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در بحث نقاط حادثهخیز، شناسایی نقاط با احتمال وقوع تصادف شدید مسئلهی مهمی است که باید به آن توجه شود. امروزه استفاده از مدلهای آماری که براساس مشخصات ترافیکی، هندسی، و تاریخچهی وقوع تصادها ساخته میشود، یکی از روشهای شناسایی نقاط حادثهخیز است. در این مدلها نتیجه و میزان خسارت احتمالی در موقعیتی خاص محاسبه میشود و تاکنون مدلی که نشاندهندهی وضعیت شدت تصادفهای گذرگاههای ریلی-جادهیی ایران باشد، تهیه نشده است. در این نوشتار با استفاده از اطلاعات مشخصات ترافیکی و هندسی گذرگاهها و تصادفهای واقعشده در آنها )در فاصلهی سالهای ۱۳۸۱−۱۳۸۵( با بهکارگیری رگرسیون خطی تعمیمیافته، مدل پیشبینی شدت وقوع تصادف تهیه شده است. استفاده از این مدل بهمنظور اولویتبندی ایمنسازی گذرگاهها، پیشبینی وضعیت آیندهی هر گذرگاه با تغییر شرایط گذرگاه، تخصیص منابع و... در راهآهن کشور پیشنهاد میشود.
کلید واژگان
گذرگاه ریلی -جادهییمدل شدت تصادف
مدل دو جملهیی منفی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-04-201391-02-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکدهی مهندسی عمران، دانشگاه فردوسی مشهددانشکدهی مهندسی راهآهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشکدهی مهندسی عمران، دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
2676-47682676-4776




