مرور 34.2, 1.1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 13 از 13
-
ارائه یک مدل هیدرومکانیکی اصلاح شده جهت پیش بینی رفتار غیراشباع خاکهای فروریزشی در شرایط مکش ساختاری ثابت و تنش خالص میانگین متغیر
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)خاک لس در حالت خشک و یا در رطوبت طبیعی، مقاومت مناسب و نشستپذیری کم دارد، اما در صورتی که بارگذاری شود و رطوبت آن متناسب با بار وارده از حد مشخصی عبور کند، ساختار خاک به یکباره فرو میریزد و نشست ناگهانی زیادی در آن رخ ...
-
بررسی اثر شکل شیار و ورق سختکننده ی انتهایی بر رفتار دیوار برشی فولادی شیاردار
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)دیوار برشی فولادی شیاردار، شیارهای عمودی دارد و هنگامی که تحت بارهای جانبی قرار میگیرد، بخش بین شیارهای آن تغییر شکل انحنای دوطرفه میدهد و با تشکیل مفصل خمیری خمشی در انتهای شیارها، انرژی ورودی به سازه را مستهلک میسازد. ...
-
بررسی آزمایشگاهی تأثیر افزودن نانوسیلیس با سطح ویژههای متفاوت در پارامترهای فیزیکی و مکانیکی مصالح خاک ـ سیمان
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)خاک ـ سیمان مخلوطی از سیمان پرتلند، خاک و آب است که بهواسطهی عمل آبرفت سیمان و تراکم، اجزاء آن بههم میچسبد و ترکیبی متراکم، بادوام و با نفوذپذیری کم و مقاوم در برابر سایش ایجاد میکند. با توجه به اینکه تأثیر افزودن ...
-
بررسی دوام جداول پرسی خشک در برابر یخبندان و ذوب برای ردههای مقاومتی سیمان
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)در مطالعهی حاضر، دوام جدولهای بتنی در برابر سیکلهای یخبندان و ذوب بررسی شده است. بدین منظور ۲۷ طرح بتن به روش پرسی خشک با نسبتهای آب به سیمان پایین طراحی شده است. طرح اختلاطها با سیمانهای ردهی مقاومتی مختلف (۲ـ۳۲۵، ...
-
تأثیر نگرش والدین در تمایل آنها نسبت به پیادهروی کودکان در سفرهای تحصیلی
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)علیرغم مزایای فراوان پیادهروی، استفادهی کودکان از آن طی دهههای اخیر کاهش یافته است. مرجع{۱} لذا شناخت عوامل مؤثر در پیادهروی کودکان به مدرسه بسیار ضروری است. با وجود این و به خصوص در کشورمان، مطالعات زیادی در زمینهی ...
-
تحلیل سه بعدی اثر مشخصات هندسی سگمنت های بتنی در حفاری تونل به روش EPB TBM در نشست سطح زمین
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)در نوشتار حاضر، به بررسی آثار طول و ضخامت سگمنتهای بتنی اجرا شده در تونل در نشستهای عرضی و طولی سطح زمین پرداخته شده است. در انجام آنالیزها از روش اجزاء محدود (FE) با استفاده از نرمافزار ABAQUS استفاده شده است. ...
-
تحلیل غیرخطی استاتیکی دیوارهای بنایی با استفاده از روش چند صفحه یی
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)رفتار مصالح بنایی، غیر ایزوتروپیک است و در گذشته، مدلهایی ارتوتروپیک برای مدلسازی آن در مقیاس ماکرو ارائه شده است، ولی به دلیل نیاز به پارامترهای فراوان و پیچیده بودن آن، از مدلهای مذکور زیاد استقبال نشده است. برای رفع ...
-
شبیهسازی بهرهوری با استفاده از یک پارچهسازی رویکردهای شبیهسازی پویایی سیستم و مدل سازی عاملمحور
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)مقدار بهرهوری در پروژههای ساخت از یکسو، تحت تأثیر عوامل مختلف با رفتار پیوسته در طول زمان و از سوی دیگر، تحت تأثیر تعامل و اندرکنش موجود بین نیروی انسانی حاضر در پروژه بوده است. در پژوهش حاضر، با استفاده از یکپارچهسازی، ...
-
شناسنامه و فهرست مقالات به انگلیسی
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)
-
مدلسازی عددی و مطالعات پارامتریک روان گرایی خاک ناشی از انفجار
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)انفجار مواد منفجره در خاک ماسهیی اشباع، تولید موج فشاری شدید میکند، که با افزایش قابل توجه فشار آب منفذی و کاهش تنش مؤثر در خاک همراه است. این شرایط ممکن است باعث روانگرایی خاک شود.تاکنون مطالعات اندکی توسط مهندسان ...
-
مطالعه تأثیر افزودن آهک و الیاف پلی پروپیلن در میزان تورم و فشار تورمی خاک رس کائولینیت در حضور آب و سولفات سدیم
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)در پژوهش حاضر، با اختلاط الیاف پلی پروپیلن و آهک با کائولینیت و انجام آزمایش تورم توسط دستگاه تحکیم، تغییرات تورم و فشار مخلوطها بررسی شده است. نمونههای رس با ۰٫۰۵، ۰٫۱۰ و ۰٫۲۰ درصد الیاف و ۱، ۳ و ۵ درصد آهک به صورت مجزا ...
-
کاربرد صفحات مثلثی جاری شونده جهت بهبود رفتار لرزهیی سازههای با دیوار برشی بتنی مسلح
(دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology, 2018-05-22)سازههای با دیوار برشی بتنی، علیرغم تمامی مزیتهای موجود، از نقایصی نیز رنج میبرند. از جملهی آنها میتوان به سختی فراتر از نیاز جهت ارضاء محدودیتهای جابهجایی آییننامهیی و در نتیجهی آن، انعطافپذیری کم و نیاز بیشتر ...



