دوره 8, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسنامه و چکیده انگلیسی
(دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2017-02-19)
-
ارزیابی جامعهشناختی- زیباییشناختی پوشاک سنتی زنان مناطق کویری ایران با تمرکز بر اقلیم فرهنگی و طبیعی
(دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2017-02-19)این مقاله پوشاک سنتی زنان ایران را از منظری جامعهشناختیـزیباییشناختی و فارغ از نگاه تاریخی تحلیل میکند. تمرکز پژوهش بر کارکردهای پوشاک سنتی زنان در مناطق کویری ایران است. چارچوب نظری مورد استفاده بر نظریات کارکردگرایی ...
-
واکاوی تقابل یا تعامل ارتباط تصویری با فرآیند جهانی شدن
(دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2017-02-19)با توجه به ارتباطات روزافزون و درهمتنیدگی روبهرشد جوامع، اثرپذیری جوامع و ملل جهان از فرایند جهانیشدن غیرقابلانکار است. این مهم و تکیه بر رویکرد بازتاب در جامعهشناسی هنر به این امر منجر میشود که بتوان از بازنمایی ...
-
کشمکش های گفتمانی رئالیسم و ایده آلیسم در نقاشی ایران معاصر: طرح رویکردی برای مطالعه تاریخ اجتماعی هنر ایران
(دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2017-02-19)برای نگارش تاریخ هنر معاصر نمیتوان به زندگینامهنگاری هنرمندان و تاریخنگاری رویدادهای هنر و مطالعة نوعشناسانه و سبکشناسانة آثار هنری اکتفا کرد، بلکه باید پرسید چگونه تاریخِ رویدادها شکل میگیرد و سبکها پدید میآیند؟ ...
-
سعادتآباد کجاست؟ نشانهشناسی گفتمانی فیلم «سعادتآباد» ساخته مازیار میری
(دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2017-02-19)دهة هشتاد برای سینمای ایران دهة چشمگیری بود، زیرا در آن فیلمهایی اکران شد که گفتمانهای موجود در جامعه را روایت میکردند. «سعادتآباد»[1] از فیلمهای سینمای ایران در اواخر دهة هشتاد است که برای آن نقدهای ...
-
یه حبه قند: بازآفرینی دیالکتیک رخداد و روزمرگی در حیات اجتماعی
(دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2017-02-19)یه حبه قند، از منظر جامعهشناسیِ هنر و با نگاهی نئوفرمالیستی، بیانگر نکات بدیعی در مورد حیات اجتماعی فرد ایرانی است. این فیلم، با فرمی مشابه با فرم آثار امپرسیونیستی، تکهپارههای زندگی روزمرۀ ایرانی را به آشناترین ...