شناسایی و تبیین عوامل موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد (مورد مطالعه: شرکتهای نوپدید استان لرستان)
(ندگان)پدیدآور
خدابخشی, اکبرجعفری, محمدشریعت نژاد, علیموسوی, سیده نسیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شرکتهای نوپدید از آنجا که از نقدینگی و سرمایه بالا برخوردار نیستند، برای بقا و موفقیت در بازارهای رقابتی باید از روشهایی استفاده کنند که ضمن دستیابی به هزینههای پایین، بالاترین اثربخشی را در جذب و جلب مشتریان داشته باشند. این روشها در ادبیات بازاریابی، تحتعنوان بازاریابی رخنه در رشد شناخته میشوند. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد انجام پذیرفت. در این پژوهش، برای جمعآوری اطلاعات در بخش کیفی از مصاحبه و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده شد که دادههای کیفی با نرمافزار اتلس تی و روش کدگذاری و دادههای کمی با روش دلفی فازی تحلیل گردید.یافتههای پژوهش در بخش کیفی، مبین شناسایی بیست عامل بهعنوان عوامل موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد و یافتههای کمی، شامل اولویتبندی این عوامل بود. بدین ترتیب، نتایج پژوهش نشان داد که مهمترین عوامل موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد در شرکتهای نوپدید، مهارتهای شناختی شالوده شکن، تسلط همزمان بر بازاریابی و برنامهنویسی، تسلط بر بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی محتوا و بازاریابی از طریق افراد مشهور و اثرگذار است.
کلید واژگان
استراتژی رخنه در رشدشرکتهای نوپدید
بازاریابی الکترونیکی
روش دلفی فازی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی، گروه اقتصاد، دانشگاه بوعلی، همدان، ایران.عضو هیئت علمی، گروه اقتصاد، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
دکترای مدیریت، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی؛ تجارت الکترونیک، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران.
شاپا
2008-50602345-444X




