• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر پیش‌زمینه های سازمانی بر نوآوری استراتژیک با توجه به نقش تعدیل‎گر پویایی‎های محیطی و رقابت‎پذیری (مورد مطالعه شرکت‌های حاضر در INOTEX)

    (ندگان)پدیدآور
    دانشور دیلمی, محمدرضاطیبی ابوالحسنی, سیدامیرحسیناسدی خانقاه, شیرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.607 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر، تحلیل تاثیر پیش زمینه‌های سازمانی بر نوآوری استراتژیک است. همچنین، این پژوهش بررسی می‌کند که پویایی‎های محیطی و رقابت‎پذیری چه نقشی در تقویت یا تضعیف این رابطه ایفا می‌کنند. پارادایم این پژوهش اثبات‌گرایی، رویکرد آن قیاسی و استراتژی آن پیمایش است. بر این اساس و پس از مرور ادبیات و طراحی مدل مفهومی، پرسشنامه‌ای مشتمل بر 25 پرسش میان نمونه آماری توزیع شد. جامعه آماری پژوهش، شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان ایرانی شرکت‌کننده در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) در تابستان 1397 است که شامل 240 شرکت می‌باشند که بر اساس فرمول کوکران 144 شرکت به صورت نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. داده‌های گردآوری شده به کمک نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس و از طریق ماتریس همبستگی، آزمون معادلات ساختاری و آزمون برازش مدل مورد تحلیل قرار گرفتند. در نهایت، مشخص شد که پیش زمینه‌های سازمانی که شامل منابع انسانی تعهدمحور، ارتباط میان بخش‎های سازمانی و تمرکز زدایی در تصمیم‎گیری است، بر نوآوری استراتژیک موثر هستند. همچنین پویایی‎های محیطی و رقابت‎پذیری نیز در رابطه بین پیش‎زمینه‌های سازمانی و نوآوری استراتژیک نقش تعدیل‌گری ایفا میکنند و شدت رابطه را افزایش می‌دهند.
    کلید واژگان
    پیش‎زمینه های سازمانی
    نوآوری استراتژیک
    پویایی های محیطی
    رقابت‌پذیری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران
    Iranian Research Organisation for Science and Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی پردیس فارابی دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-5060
    2345-444X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2019.3273.2128
    http://jtdm.irost.ir/article_816.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449945

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب