نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفرنژاد, احمدfa_IR
dc.contributor.authorالفت, لعیاfa_IR
dc.contributor.authorمختارزاده, نیماfa_IR
dc.contributor.authorالیاسی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorآهنگری, سعیده الساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T01:18:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T01:18:20Z
dc.date.available1399-08-01T01:18:20Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T01:18:20Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-10en_US
dc.date.submitted1396-03-20fa_IR
dc.identifier.citationجعفرنژاد, احمد, الفت, لعیا, مختارزاده, نیما, الیاسی, مهدی, آهنگری, سعیده السادات. (1397). تصاحب ارزش در اتحادهای استراتژیک فناورانه و عوامل موثر بر ابعاد مختلف آن (مورد مطالعه: صنعت خودرو). فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 6(2), 9-48. doi: 10.22104/jtdm.2018.2964.1999fa_IR
dc.identifier.issn2008-5060
dc.identifier.issn2345-444X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2018.2964.1999
dc.identifier.urihttp://jtdm.irost.ir/article_747.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449923
dc.description.abstractامروزه باتوجه به پیچیدگی و عدم‌قطعیت بالا در محیط کسب‌وکار، نیاز به پیوستن به اتحادهای استراتژیک علی-الخصوص در جهت توسعه فنی و فناوری یا انتقال تکنولوژی، به‌عنوان منبع نوآوری و کسب مزیت‌رقابتی بیش از گذشته احساس می‌شود. اما مطالعات متعدد نرخ بالای شکست در این نوع اتحادها را نشان می‌دهد. اتحاد زمانی موفق است که هم بنگاه‌های مشارکت‌کننده، به‌طور مشترک ارزشی را خلق نمایند و هم هرکدام از طرفین سهم خود از اتحاد را تصاحب کند. اما چالش اصلی درهنگام تصاحب ارزش به‌وجود می‌آید. در این مقاله "تصاحب ارزش در اتحادهای استراتژیک فناورانه" به‌عنوان یکی از عوامل مهمِ تاثیرگذار بر موفقیت یا عدم‌موفقیت این نوع اتحادها مورد بررسی قرارگرفته و به‌عنوان "مجموع ارزش اختصاصی بنگاه از اتحاد به‌علاوه سهم بنگاه از ارزش مشترک خلق‌شده" تعریف شده است. پس از مرور ادبیات و شناسایی عوامل موثر بر ابعاد ارزش تصاحب‌شده، به بررسی میزان اهمیت هریک از این عوامل با روش بهترین-بدترین فازی در صنعت خودروسازی کشور پرداخته شده است. نتایج حاکی از آن است که ظرفیت جذب، قدرت چانه‌زنی و تجربه عمومی قبلی بنگاه بااهمیت‌ترین عوامل اثرگذار بر تصاحب ارزش در اتحادهای استراتژیک فناورانه است و بنگاه‌ها باید برای کسب ارزش بیشتر از یک اتحاد بر این عوامل تمرکز داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent1436
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Research Organisation for Science and Technologyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت توسعه فناوریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Technology Development Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2018.2964.1999
dc.subjectاتحادهای استراتژیک فناورانهfa_IR
dc.subjectخلق مشترک ارزشfa_IR
dc.subjectتصاحب ارزشfa_IR
dc.subjectروش بهترین-بدترین فازیfa_IR
dc.subjectانتقال و پذیرش فناوریfa_IR
dc.titleتصاحب ارزش در اتحادهای استراتژیک فناورانه و عوامل موثر بر ابعاد مختلف آن (مورد مطالعه: صنعت خودرو)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی گروه آموزشی مدیریت صنعتی/ دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه آموزشی مدیریت صنعتی/ دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی گروه آموزشی مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage9
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد