• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی

    (ندگان)پدیدآور
    عشوری کیوانی, مریمفکور ثقیه, امیرمحمدملک زاده, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.458 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به‌کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری موجب تحول در فعالیت‌های اقتصادی و بانکی شده است چنانچه خدمات بانکداری اینترنتی مورد استقبال مشتریان قرار نگیرد، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای بانک‌ها توجیه نداشته و باعث اتلاف سرمایه‌ و منابع می‌شود. در این میان بانک‌ها باید با بکار بردن نظریه‌های مربوط به پذیرش تکنولوژی، شرایط را برای ترویج استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی در بین مشتریان مهیا نمایند. این مطالعه به دنبال آن است به‌ بررسی تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه‌ی انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی در مشتریان بانک صادرات مشهد بپردازد. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی بوده و داده‌ها از طریق پرسشنامه‌ای با طیف 5 گزینه‌ای لیکرت که شامل 36 سؤال بود، جمع‌آوری گردید. جامعه‌ی آماری، مشتریان بانک صادرات در شهر مشهد که با بانکداری اینترنتی آشنا هستند می‌باشند. حجم نمونه 384 نفر است که به‌تصادف از بین مشتریان انتخاب‌شده‌اند. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات با روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار آموس انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که تنوع و شهود بر سهولت استفاده‌ی ادراک‌شده و سودمندی ادراک‌شده اثر مثبت معنادار دارند. همچنین اثر سازگاری و مزیت نسبی بر نگرش کاربر در استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی تائید شد.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی:انتشار نوآوری
    بانکداری اینترنتی
    باورهای مبتنی بر کارایی
    پذیرش فناوری
    صنعت بانکداری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران
    Iranian Research Organisation for Science and Technology
    سازمان پدید آورنده
    -
    عضو هیئت علمی/ دانشگاه فردوسی مشهد
    عضو هیئت علمی/ دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2008-5060
    2345-444X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2018.2829.1954
    http://jtdm.irost.ir/article_740.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449921

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب