نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع میرک آباد, زهراfa_IR
dc.contributor.authorنوری, روح اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T01:17:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T01:17:19Z
dc.date.available1399-08-01T01:17:18Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T01:17:19Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-10en_US
dc.date.submitted1395-01-22fa_IR
dc.identifier.citationزارع میرک آباد, زهرا, نوری, روح الله. (1394). فرآیند کارآفرینی الکترونیکی در ایران؛ موانع وچالش ها. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 3(4), 165-188. doi: 10.22104/jtdm.2016.415fa_IR
dc.identifier.issn2008-5060
dc.identifier.issn2345-444X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2016.415
dc.identifier.urihttp://jtdm.irost.ir/article_415.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449868
dc.description.abstractعلیرغم بحران های اقتصادی ناشی از جهانی‌شدن بازارها و فشار رقابت، کسب‌وکارهای آنلاین در دنیا روزبه‌روز گسترش می‌یابند و بستر فناوری اینترنت راه‌اندازی و ایجاد آن را ساده‌تر و سریع‌تر نموده است. اما گسترش این کسب‌وکارها در ایران بسیار کند است، چراکه یک کارآفرین الکترونیکی در ایران نمی‌داند برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود- از مرحله ایده تا راه‌اندازی کسب‌وکار- چه اقداماتی را باید انجام دهد و با موانع و مشکلات جدی در این فرایند مواجه است. این پژوهش کیفی به شناسایی موانع و محدودیت‌های راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران بر اساس مدل کارآفرینی سایبری می‌پردازد. 12 کارآفرین الکترونیکی از روش نمونه‌گیری گلوله برفی برای مشارکت در فرایند جمع‌آوری داده‌ها انتخاب شدند. داده‏های جمع‌آوری‌شده از مصاحبه‏ی عمیق به روش تحلیل محتوا و تکنیک تم و با استفاده از نرم‌افزار اطلس تی‌آی تحلیل گردید. با تجزیه‌وتحلیل داده‌های پنج مرحله اصلی فرایند کارآفرینی الکترونیکی، شامل تشخیص فرصت، کشف ایده، تحلیل بازار، امکان‌سنجی و راه‌اندازی 19 مقوله‌ و 49 مؤلفه (موانع و مشکلات) استخراج ‌شد. همچنین یافته‌ها نشان داد مولفة ارزیابی و نوآوری باید در تمامی مراحل فرآیند کارآفرینی الکترونیکی موردتوجه قرار گیرد. بنابراین چارچوب ارائه‌شده در این تحقیق به‌عنوان مبنایی برای تمامی ذی‌نفعان،‌ بخصوص دولت و محیط کسب‌وکار برای حل مشکلات و موانع رشد و توسعه کارآفرینی الکترونیکی در ایران خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent386
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Research Organisation for Science and Technologyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت توسعه فناوریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Technology Development Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22104/jtdm.2016.415
dc.subjectکسب‌وکارهای اینترنتیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سایبریfa_IR
dc.subjectموانع و چالش هاfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleفرآیند کارآفرینی الکترونیکی در ایران؛ موانع وچالش هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage165
dc.citation.epage188


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد