ارتباط به کارگیری فناوریهای پیشرفته تولید، با اولویتهای رقابتی و عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط در صنعت نساجی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فناوریهای پیشرفتهی تولید (AMT) هستهی اصلی کارخانههای آینده هستند و نقش تعیین کنندهای در پیکارهای رقابتی سازمانها در سراسر دنیا ایفا میکنند. شرکتهای موفق این حقیقت را تصدیق نموده و درصدد بهکارگیری آنها برای کسب مزیت رقابتی هستند. انتخاب مناسب AMT وظیفهای حیاتی است که بر عهدهی مدیران تولید است چراکه این سرمایهگذاریها، درجهی بالایی از عدماطمینان و سرمایهای کلان را شامل میشود. در فرایند انتخاب و پیادهسازی AMT، مدیران باید به استراتژی تولید (اولویتهای رقابتی) توجه ویژهای داشته باشند. این پژوهش مشاهدهای جدید از الگوهای سرمایهگذاری AMT در شرکتهای کوچک و متوسط صنعت نساجی فراهم میآورد و یک دستهبندی با کشف ارتباطات میان الگوهای سرمایهگذاری AMT، اولویتهای رقابتی و عملکرد ارائه مینماید. این پژوهش نشان میدهد شرکتهایی که با درنظرگرفتن اولویت رقابتی خود اقدام به پیادهسازی AMT نموده بودند، عملکرد بهتری داشتند.
کلید واژگان
فناوریهای پیشرفتهی تولیداولویتهای رقابتی
دستهبندی
عملکرد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology
شاپا
2008-50602345-444X




