شناسایی و اولویت گذاری عوامل مؤثر بر انتخاب روش های ورود به بازارهای بین المللی
(ندگان)پدیدآور
باقری, ابوالفضلبامداد صوفی, جهانیارانتظاری, راحلهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
جهانی سازی به عنوان یک پدیده غالب در اقتصاد جهانی سال های اخیر، تاثیر شگرفی بر راهبردهای سازمان های تولیدی و خدماتی بر جای گذاشته است. یکی از این تاثیرات، اهمیت یافتن و پیچیده شدن موضوع ورود به بازارهای جهانی است. اگر در گذشته ورود به یک بازار خارجی از طریق ترانزیت و فروش در بازار مقصد اتفاق می افتاد، در حال حاضر روش ها و مکانیزم های متعددی برای ورود به یک بازار خارجی وجود دارد که انتخاب روش ورود مناسب از میان آنها می تواند به موفقیت حضور در بازار مقصد منجر شود.پژوهش حاضر مبحث "روش های ورود به بازارهای خارجی" را بعنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر موفقیت یا عدم موفقیت بنگاه مورد مداقه قرار داده و پس از مرور ادبیات موضوع، شناسایی عوامل موثر بر انتخاب روش ورود با طراحی مدلی از عوامل موثر به بررسی، تحلیل و مقایسه میزان اهمیت هریک از این عوامل برای دو شرکت بزرگ خودروساز کشور و میزان توجه صورت گرفته به این عوامل در پروژه های ورود به بازارهای جهانی پرداخته است.
کلید واژگان
بازارهای بین المللیروش های ورود
مکانیزم های قراردادی
سرمایه گذاری مستقیم خارجی
سرمایه گذاری از آغاز
ارزیابی فناوری و نوآوری
آینده پژوهی و نقشه راه فناوری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology
سازمان پدید آورنده
محقق دانشگاه مالک اشترهیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی
کارشناس استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو
شاپا
2008-50602345-444X




