مرور دوره 7, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
الگوریتم پیشنهادی برای تشخیص جایگاه مقصد گردشگری در چرخه حیات
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)شناخت وضع موجود در فرآیند توسعه، تأثیر تعیینکنندهای در شناخت مسیر صحیح برنامهریزی برای توسعه گردشگری دارد و مدل یا نظریه باتلر در خصوص چرخه حیات مقصد گردشگری یکی از بهترین ابزارها در این زمینه است که از انتشار اولیه در ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند خدمات درمانی شهر تبریز و تأثیر آن در وفاداری گردشگران سلامت
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)گردشگری سلامت با توجه به اثرات مثبت اقتصادی و بخصوص نقش اشتغالزایی در ایران موردتوجه قرارگرفته است. کلانشهر تبریز با توجه به موقعیت نسبی خود شرایط مناسبی را برای جذب گردشگر سلامت دارا میباشد. در این میان، قصد بازدید ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی گردشگران ورزشی در مقصد گردشگری مطالعه موردی: شهر گنبدکاووس
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)در بازار پررقابت گردشگری، بهکارگیری ابزارهای تبلیغی قدرتمند جهت تأثیر بر نگرش و رفتار گردشگران برای انتخاب مقاصد گردشگری یکی از چالشهای مهم در بحث بازاریابی میباشد. گردشگری ورزشی یکی از بخشهای مهم در توسعه صنعت گردشگری ...
-
تأثیر تصویر برند مقصد بر قصد بازدید مجدد: نقش واسطهای تجربه بهیادماندنی گردشگری، شخصیت و رضایت از مقصد گردشگری
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)تصویر مقصد، نقطه شروع یک بازاریابی گردشگری موفق است، زیرا تصویر و تجربیات سفر بازدیدکنندگان، افکار آنها را به یک مقصد خاص پیوند میدهد. ازاینرو، هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تصویر برند مقصد بر قصد بازدید مجدد: نقش ...
-
تبیین نیروهای پیشران مؤثر بر آینده توسعه صنعت گردشگری در شهرهای مرزی مطالعه موردی: شهر بانه
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)صنعت گردشگری تحت تأثیر پیشرانهای خاصی همچون مؤلفههای سیاسی- نهادی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی، زیستمحیطی و کالبدی شکلگرفته، روند تحولات آن منوط به نحوه اثرگذاری و اثرپذیری این پیشرانهای گوناگون میباشد. همچنین این ...
-
تدوین راهبردهای رقابتپذیری و توسعه گردشگری ورزشی در شهرها مطالعه موردی: کلانشهر مشهد
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)هدف از پژوهش حاضر تدوین راهبردهای رقابتپذیری و توسعه گردشگری ورزشی شهر در شهرها با استفاده از تکنیک متاسوات (Meta SWOT) بود که بهصورت مطالعه موردی بر روی کلانشهر مشهد صورت گرفت. پژوهش حاضر بهصورت کیفی و کمی انجام شد. ...
-
موزه های باستان شناختی و نقش آن در توسعه ی گردشگری میراث فرهنگی در شهرهای تاریخی (مطالعه ی موردی: موزه ی خانه ی کلبادی شهر ساری)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2020-04-20)عملکرد موزهها بهعنوان جاذبههای محوری گردشگری میراث، از اهمیت شایانی در جذب گردشگران برخوردار است. مقاله حاضر به بررسی توسعه گردشگری میراث فرهنگی با تأکید بر عملکرد نهاد موزه در شهر تاریخی ساری پرداخته است. دادههای پژوهش ...



