نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعسکری‏ندوشن, عباسfa_IR
dc.contributor.authorافشانی, سیدعلیرضاfa_IR
dc.contributor.authorذاکری‏هامانه, راضیهfa_IR
dc.contributor.authorعسکری‏ندوشن, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:35:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:35:48Z
dc.date.available1399-08-01T00:35:48Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:35:48Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.identifier.citationعسکری‏ندوشن, عباس, افشانی, سیدعلیرضا, ذاکری‏هامانه, راضیه, عسکری‏ندوشن, سمیه. (1390). تمایلات مصرفی زنان در شهر یزد. زن در توسعه و سیاست, 9(1), 93-116.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3132
dc.identifier.issn2538-3124
dc.identifier.urihttps://jwdp.ut.ac.ir/article_22494.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/447702
dc.description.abstractدر سالیان اخیر موضوع مصرف، به بحثی داغ در گفتمان‏های رایج در سطح حوزه عمومی جامعه و در سطح سیاست گذاری‏های کلان کشور تبدیل شده است. با این وجود، عوامل فردی و اجتماعی تأثیرگذار بر ارزش‏ها، اهداف و رفتارهای مصرفی، تاکنون کمتر مد نظر محققین اجتماعی واقع شده است. مقاله حاضر، براساس یک پژوهش موردی در شهر یزد، به مطالعه تمایلات مصرفی زنان حداقل یکبار ازدواج کرده و عوامل تعیین‏کننده آن پرداخته است. داده‏ها، از طریق یک پیمایش مقطعی در پاییز 1388 در میان یک نمونه 684 نفری از زنانِ شهر یزد، جمع‏آوری شده و مورد تحلیل قرار گرفته است. یافته‏ها، بیانگر تأثیرگذاری سه گروه از عوامل مشتمل بر مشخصه‏های فردی، وضعیت اقتصادی خانوار و تأثیر بین‏نسلی مشخصه‏های والدین بر سطح تمایلات مصرفی پاسخ‏گویان است. براساس نتایج، متغیرهای درآمد خانواده، میزان استفاده از رسانه‏های جمعی، تحصیلات والدین و بعد خانواده والدین مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر تمایلات مصرفی زنان هستند که با کنترل سایر متغیرها، همچنان تأثیر معنادار خود را حفظ می‏کنند. تحقیقات دیگری ضروری است تا آثار و پیامدهای تمایلات مصرفی را بر طیف وسیعی از رفتارها و نگرش‏های جمعیتی و خانوادگی زوجین، به ویژه در حوزه ازدواج و فرزندآوری مورد مطالعه قرار دهد.fa_IR
dc.format.extent246
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofزن در توسعه و سیاستfa_IR
dc.relation.ispartofWomen in Development & Politicsen_US
dc.subjectانتظارات اقتصادیfa_IR
dc.subjectتمایلات مصرفیfa_IR
dc.subjectرسانه‏های جمعیfa_IR
dc.subjectزنانfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectشهر یزدfa_IR
dc.titleتمایلات مصرفی زنان در شهر یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی‏ارشد جامعه‏شناسی در دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه‏ای و شهری در دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage93
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد