• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زن در توسعه و سیاست
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زن در توسعه و سیاست
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ میان بازاریابی داخلی و عملکرد سازمانی: نقش تعدیل‌گری جنسیت

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, آصفولایتی شکوهی, رضوانشعبانی نژاد, اسماعیلگیلانی, الهام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    606.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بی‌شک، بقای هر سازمان در گرو تلاش برای بهبود عملکرد خـود در حوزه‌های مختلف است. بـه ایـن منظـور، سـازمان‌هـا از سـازوکارهای متعددی بهره می‌گیرند تا بتوانند عملکرد خـود را بهبـود بخشـند. یکـی از عوامـل تأثیرگـذار بـر عملکرد سازمان‌ها، بازاریابی داخلی است. بنابراین، هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی استادان دانشگاه علمی‌ـ کاربردی و آزمون اثر تعدیل‌گری متغیر جنسیت در رابطۀ میان این دو متغیر است. این پژوهش با روش پیمایشی انجام ‏شده و جامعۀ آماری تحقیق شامل همۀ استادان در دانشگاه‌های علمی‌ـ کاربردی در سطح شهر تهران بودند که تعداد 384 نفر از آنان به‏عنوان نمونۀ تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های استاندارد استفاده شد. روایی محتوایی پرسش‌نامه با نظر کارشناسان و متخصصان تأیید شد. همچنین، به منظور تعیین قابلیت اعتماد ابزار تحقیق پیش‌آزمون انجام شد که مقدار آلفای کرونباخ محاسبه‌شده برای مقیاس‌های اصلی پرسش‌نامه در حد مناسب بود. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از تکنیک چند‌متغیرۀ مدل‌سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. یافته‏های تحقیق نشان داد بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنا‏داری دارد. همچنین، متغیر جنسیت در رابطۀ بین بازاریابی داخلی و عملکرد سازمانی اثر تعدیل‌گری دارد؛ به‌نحوی‌که این رابطه برای استادان مرد غیر‌معنادار، ولی برای استادان زن مثبت و معنادار بود.
    کلید واژگان
    بازاریابی داخلی
    جنسیت
    عملکرد سازمانی
    مدیریت

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-09-22
    1395-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری بازاریابی بین‌الملل، گروه مدیریت دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه پیام نور تهران

    شاپا
    2538-3132
    2538-3124
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2016.60052
    https://jwdp.ut.ac.ir/article_60052.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/447549

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب