گارانتی از منظر حقوق اقتصادی
(ندگان)پدیدآور
قاسمی حامد, عباسحدادی, شهرزادعبدالله زاده ثانی, شیوانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دهههای اخیر تولید و عرضه کالا و خدمات رقابتی شده است. در این میدان رقابتی نقش تضمین سلامت کالا به سرعت در حال افزایش است. این نقش چه از جهت اقتصادی (ترغیب مشتری برای خرید کالا) و چه از بعد حقوقی (حمایت از مصرف کنندگان) دارای اهمیت است. شکل گارانتی ارائه شده از سوی تولیدکنندگان به عوامل متعددی وابسته است. با این توجه گارانتی محصولات تولیدی در شکلهای گوناگون ارائه میگردد. در مواردی نیز نوع کالا در انتخاب شکل گارانتی موثر است. در مواردی اصطلاح «گارانتی» با اصطلاح «وارانتی» بصورت مترادف بکار برده میشود؛ درحالیکه این دو مفهوم علیرغم همپوشانی دارای تفاوتهایی نیز میباشند. وجود گارانتی میتواند در کارآیی یک بنگاه اقتصادی تاثیرگذار باشد. بنابراین گارانتی نه تنها برای حمایت از مصرفکنندگان دارای اهمیت است؛ بلکه در تحلیلهای اقتصادی نیز دارای اهمیت زاید الوصفی است. با این توجه، پیشبینی چگونگی استفاده از گارانتی در بنگاههای اقتصادی نقش مهمی در افزایش کارآیی آنها خواهد داشت.
کلید واژگان
تئوریهای مبنایی گارانتیکارایی اقتصادی گارانتی
وارانتی
حقوق اقتصادی
شماره نشریه
81تاریخ نشر
2018-04-211397-02-01
ناشر
دانشگاه شهید بهشتیسازمان پدید آورنده
دانشکده حقوق؛ دانشگاه شهید بهشتیدانشگاه شهید بهشتی
کارشناس ارشد؛ دانشگاه شهید بهشتی




