نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-08-01T00:13:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:13:20Z
dc.date.available1399-08-01T00:13:16Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:13:20Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-28en_US
dc.date.submitted1393-05-06fa_IR
dc.identifier.citation(1393). اثربخشی درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری: مورد پژوهی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 1(4), 78-96.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_2484.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446087
dc.description.abstract<span lang="FA">هدف: هدف کلی این پژوهش، شناسایی اثربخشی درس</span><span lang="FA">کتابخانه و اصول کتابداری</span><span lang="FA">از دیدگاه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه</span><span lang="FA">شهید بهشتی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود ارائه این درس است. </span> <span lang="FA">روش­شناسی: نوع</span><span lang="FA">پژوهش حاضر، کاربردی و روش آن پیمایشی است که با رویکرد توصیفی</span><span lang="FA">انجام شده است. جامعه این پژوهش، شامل 58 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی رشته</span><span lang="FA">علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی است که طی سه سال اخیر درس آشنایی با کتابخانه و</span><span lang="FA">اصول کتابداری را گذرانده بودند. برای</span><span lang="FA">گردآوری اطلاعات مورد نیاز، پرسشنامه­ای محقق ساخته تهیه و تدوین شد. پرسشنامه</span><span lang="FA">شامل 19 سؤالات بسته و بر اساس طیف لیکرت</span><span lang="FA">طراحی شده است. تجزیه و تحلیل داده­ها به‌صورت توصیفی و با استفاده از نرم‌افزار آماری</span><span dir="LTR">SPSS </span><span lang="FA">انجام شد. </span> <span lang="FA">یافته­ها: پژوهش</span><span lang="FA">حاضر نشان داد که برگزاری کلاس درس آشنایی</span><span lang="FA">با کتابخانه و اصول کتابداری برای دانشجویان رشته علوم تربیتی، تاحدودی برای آنها</span><span lang="FA">اثربخش بوده است. بیشترین اثربخشی این درس، به اصول چکیده­نویسی، شیوه تنظیم فهرست</span><span lang="FA">منابع، آشنایی با ابزارهای پیشرفته جستجو در محیط وب و مهارتهای بهره­گیری از</span><span lang="FA">کتابخانه مرتبط بوده است. </span> <span lang="FA">نتیجه­گیری: اصلی‌ترین رسالت کتابداری که یک حرفه مشتری‌مدار است، تسهیم‌ و تسهیل‌ در دسترسی به دانشی است که مشتری به آن احتیاج دارد. ارائه درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری، می</span><span lang="FA">­</span><span lang="FA">تواند نقش قابل تأملی در آموزش مهارتهای بهره‌گیری از کتابخانه و شناساندن وظایف کتابدار به کاربران داشته باشد. </span>fa_IR
dc.format.extent592
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.subjectدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectاصول کتابداریfa_IR
dc.subjectدانشجویان رشته علوم تربیتیfa_IR
dc.subjectمدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.titleاثربخشی درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری: مورد پژوهی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage78
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد