| dc.date.accessioned | 1399-08-01T00:13:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T00:13:20Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T00:13:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T00:13:20Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-07-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-05-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1393). اثربخشی درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری: مورد پژوهی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی, 1(4), 78-96. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1049 | |
| dc.identifier.issn | 2538-5356 | |
| dc.identifier.uri | http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_2484.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446087 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA">هدف: هدف کلی این پژوهش، شناسایی اثربخشی درس</span><span lang="FA">کتابخانه و اصول کتابداری</span><span lang="FA">از دیدگاه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه</span><span lang="FA">شهید بهشتی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود ارائه این درس است. </span>
<span lang="FA">روششناسی: نوع</span><span lang="FA">پژوهش حاضر، کاربردی و روش آن پیمایشی است که با رویکرد توصیفی</span><span lang="FA">انجام شده است. جامعه این پژوهش، شامل 58 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی رشته</span><span lang="FA">علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی است که طی سه سال اخیر درس آشنایی با کتابخانه و</span><span lang="FA">اصول کتابداری را گذرانده بودند. برای</span><span lang="FA">گردآوری اطلاعات مورد نیاز، پرسشنامهای محقق ساخته تهیه و تدوین شد. پرسشنامه</span><span lang="FA">شامل 19 سؤالات بسته و بر اساس طیف لیکرت</span><span lang="FA">طراحی شده است. تجزیه و تحلیل دادهها بهصورت توصیفی و با استفاده از نرمافزار آماری</span><span dir="LTR">SPSS </span><span lang="FA">انجام شد. </span>
<span lang="FA">یافتهها: پژوهش</span><span lang="FA">حاضر نشان داد که برگزاری کلاس درس آشنایی</span><span lang="FA">با کتابخانه و اصول کتابداری برای دانشجویان رشته علوم تربیتی، تاحدودی برای آنها</span><span lang="FA">اثربخش بوده است. بیشترین اثربخشی این درس، به اصول چکیدهنویسی، شیوه تنظیم فهرست</span><span lang="FA">منابع، آشنایی با ابزارهای پیشرفته جستجو در محیط وب و مهارتهای بهرهگیری از</span><span lang="FA">کتابخانه مرتبط بوده است. </span>
<span lang="FA">نتیجهگیری: اصلیترین رسالت کتابداری که یک حرفه مشتریمدار است، تسهیم و تسهیل در دسترسی به دانشی است که مشتری به آن احتیاج دارد. ارائه درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری، می</span><span lang="FA"></span><span lang="FA">تواند نقش قابل تأملی در آموزش مهارتهای بهرهگیری از کتابخانه و شناساندن وظایف کتابدار به کاربران داشته باشد. </span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 592 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.publisher | Payam Noor University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Knowledge and Information Management Journal | en_US |
| dc.subject | دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.subject | اثربخشی | fa_IR |
| dc.subject | اصول کتابداری | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان رشته علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت اطلاعات | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی درس آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری: مورد پژوهی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 78 | |
| dc.citation.epage | 96 | |