شناسایی عوامل کلیدی توانمندساز در پیادهسازی مدیریت دانش در مرکز اسناد آستان قدس رضوی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی عوامل کلیدی توانمندساز در پیادهسازی مدیریت دانش در مرکز اسناد آستان قدس رضوی، انجام شده است. روش: کارشناسان ارشد و مدیران شاغل در مرکز اسناد، بهعنوان افراد مورد مطالعه انتخاب شدهاند. روش پژوهش بهصورت پیمایشی بوده و برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. یافتهها: با توجه به وضعیت جامعه مورد مطالعه، بهمنظور شناسایی عوامل کلیدی توانمندساز در پیادهسازی مدیریت دانش، هفت مولفه تشخیص مدیریت دانش (بهدست آوردن دانش، به کار بردن دانش، یادگیری (از فرایند دانش)، تسهیم و مبادله دانش، ارزیابی دانش، ایجاد و تثبیت دانش، استفاده بهینه از دانش) در مرکز اسناد آستان قدس رضوی مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص گردید در جامعه پژوهش مراحل یافتن دانش پایینتر از اندازه متوسط (47/2)، بهکارگیری دانش پایینتر از اندازه متوسط (7/2)، یادگیری دانش پایینتر از اندازه متوسط (68/2)، تسهیم دانش بالاتر از اندازه متوسط (18/3)، ارزیابی دانش بالاتر از اندازه متوسط (12/3)، ایجاد و نگهداری دانش بالاتر از اندازه متوسط (06/3) و مرحله حذف دانش پایینتر از اندازه متوسط (21/2) میباشد. در مجموع نیز میانگین بهدست آمده از مراحل مختلف توانمندساز در پیادهسازی مدیریت دانش کمتر از حد متوسط (77/2) ارزیابی شد.
کلید واژگان
مدیریت دانشپیادهسازی
عوامل کلیدی
مدل بکوویتز و ویلیامز
مدیران و کارشناسان ارشد
مرکز اسناد آستان قدس رضوی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayam Noor University
شاپا
2383-10492538-5356




