نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجاویدنیا, رضاfa_IR
dc.contributor.authorدباغ, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorکمالی, میرتوحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:07:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:07:53Z
dc.date.available1399-08-01T00:07:42Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:07:53Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-14en_US
dc.date.submitted1396-02-24fa_IR
dc.identifier.citationجاویدنیا, رضا, دباغ, رحیم, کمالی, میرتوحید. (1395). بررسی ارتباط سیستم فرایند مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی مطالعه موردی: پژوهشکدۀ علم و فناوری دفاعی منتخب. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 3(4), 79-96.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4813.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446039
dc.description.abstractهدف: هدف این پژوهش بررسی ارتباط فرایند مدیریت دانش با نوآوری سازمانی پژوهشکده­ علم و فناوری دفاعی منتخب می‌باشد.<br /> روش‌شناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعة پژوهش کلیة اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهشکده بوده و پرسشنامه شامل 108 سؤال تشکیل داده است. پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ (966/0=a) محاسبه شده است. در تحلیل داده‌ها، از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم‌افزار اس. پی. اس. اس و همچنین از معادلات ساختاری به کمک نرم­افزار AMOS استفاده شده است.<br /> یافته­ها: نتایج نشان می­دهد سطح مؤلفه­های سیستم مدیریت دانش در سازمان پایین­تر از حد متوسط می­باشد. همچنین بررسی روابط بین عوامل نشان داد بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی رابطة مثبت و معنی‌داری وجود دارد. به‌علاوه­ مدیریت دانش بر روی تولید، ارزیابی و بهره­برداری از ایده­ها نیز تأثیر معنی‌داری <br /> می­گذارد بنابراین، مدل نشان می­دهد، تقویت تعامل بین مؤلفه­های مدیریت دانش و نوآوری سازمانی می­تواند کارآفرینی سازمانی را در پژوهشکده افزایش داده و بستری در جهت بهبود فرهنگ کارآفرینانه در این سازمان را فراهم نماید<em>.</em><br /> بحث و نتیجه‌گیری: نتایج حاصل بیانگر این مطلب است که مسئولان هنوز اهمیت و جایگاه مدیریت دانش در سازمان را درک نکرده و اقدامات لازم در راستای رفع موانع پیاده­سازی آن انجام نداده­اند و آن سبب شده­ تا سازمان نتواند از سرمایه­های دانشی خود بهره لازم را ببرد.fa_IR
dc.format.extent1337
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.subjectسازمان کارآفرینfa_IR
dc.subjectنوآوری سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط سیستم فرایند مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی مطالعه موردی: پژوهشکدۀ علم و فناوری دفاعی منتخبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage79
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد