| dc.contributor.author | صمدی میارکلائی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | صمدی میارکلائی, حمزه | fa_IR |
| dc.contributor.author | غلامی, رمضان | fa_IR |
| dc.contributor.author | بسطامی, مسعود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T00:05:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T00:05:43Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T00:05:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T00:05:43Z | |
| dc.date.issued | 2017-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-11-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-08-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صمدی میارکلائی, حسین, صمدی میارکلائی, حمزه, غلامی, رمضان, بسطامی, مسعود. (1396). تبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند اشتراکگذاری دانش میان کارکنان اداره آموزشوپرورش استان مازندران با رویکرد مدل معادلات ساختاری. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی, 4(3), 19-32. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1049 | |
| dc.identifier.issn | 2538-5356 | |
| dc.identifier.uri | http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_3612.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446021 | |
| dc.description.abstract | هدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند اشتراکگذاری دانش کارکنان اداره آموزشوپرورش استان مازندران میباشد.<br />روششناسی: این پژوهش از نظر نحوة گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی، و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق، 387 نفر از کارکنان اداره آموزشوپرورش استان مازندران میباشند، که 172 نفر بهعنوان نمونه انتخاب، و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد استفادهشده (جاکوب و رودت، 2007)، و تجزیهوتحلیل دادهها بهوسیله نرمافزارهای SPSS و LISREL انجامشده است.<br />یافتهها: یافتههای مدل معادلات ساختاری نشان داده است که هر پنج متغیر موردبررسی یعنی گردآوری، خود سودمندی، اهداء دانش، جوّ سازمانی، و کنترل رفتاری، بهصورت مستقیم و غیرمستقیم بر فرآیند اشتراکگذاری دانش سازمانی اثرگذاری داشتهاند. همچنین نتایج آزمون فرضیات نشان داد همه متغیرها بهصورت تکتک بهعنوان عامل مؤثر و تبیینکننده فرآیند -اشتراکگذاری دانش میباشند.<br />نتیجهگیری: عصر دانایی محور که در آن دانش، بهعنوان مهمترین سرمایه سازمانها محسوب میگردد، نیازمند رویکرد متفاوت مدیریتی نسبت به مسائل سازمان و کارکنان است. تغییر ماهیت فعالیتهای سازمانها به فعالیتهای دانشی موجب اهمیت یافتن روزافزون کاربرد مدیریت دانش و اشتراکگذاری آن در سازمانها شده است. براین اساس، سازمانهای موفق به شکل مستمری میزان تولید، نشر، تبادل و بهکارگیری دانش در بین کارکنان خود را بهوسیله روشهای مختلف، اندازهگیری و مورد ارزیابی قرار میدهند تا از این طریق بتوانند راهکارهای نیل به اهداف سازمانی را کسب کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 670 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.publisher | Payam Noor University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Knowledge and Information Management Journal | en_US |
| dc.subject | اداره آموزشوپرورش | fa_IR |
| dc.subject | اشتراکگذاری دانش | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | مدل معادلات ساختاری | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.title | تبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند اشتراکگذاری دانش میان کارکنان اداره آموزشوپرورش استان مازندران با رویکرد مدل معادلات ساختاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، باشگاه پژوهشگرانجوان، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر. ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علومو تحقیقات، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، سنندج، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 19 | |
| dc.citation.epage | 32 | |