نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصمدی میارکلائی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorصمدی میارکلائی, حمزهfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, رمضانfa_IR
dc.contributor.authorبسطامی, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:05:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:05:43Z
dc.date.available1399-08-01T00:05:37Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:05:43Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-01en_US
dc.date.submitted1395-08-11fa_IR
dc.identifier.citationصمدی میارکلائی, حسین, صمدی میارکلائی, حمزه, غلامی, رمضان, بسطامی, مسعود. (1396). تبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند اشتراک‌گذاری دانش میان کارکنان اداره آموزش‌وپرورش استان مازندران با رویکرد مدل معادلات ساختاری. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 4(3), 19-32.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_3612.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446021
dc.description.abstractهدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند اشتراک‌گذاری دانش کارکنان اداره آموزش‌وپرورش استان مازندران می‌باشد.<br />روش‌شناسی: این پژوهش از نظر نحوة گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی، و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق، 387 نفر از کارکنان اداره آموزش‌وپرورش استان مازندران می‌باشند، که 172 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب، و برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده‌شده (جاکوب و رودت، 2007)، و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به‌وسیله نرم‌افزارهای SPSS و LISREL انجام‌شده است.<br />یافته‌ها: یافته‌های مدل معادلات ساختاری نشان داده است که هر پنج متغیر موردبررسی یعنی گردآوری، خود سودمندی، اهداء دانش، جوّ سازمانی، و کنترل رفتاری، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر فرآیند اشتراک‌گذاری دانش سازمانی اثرگذاری داشته‌اند. هم‌چنین نتایج آزمون فرضیات نشان داد همه متغیرها به‌صورت تک‌تک به‌عنوان عامل مؤثر و تبیین‌کننده فرآیند -اشتراک‌گذاری دانش می‌باشند.<br />نتیجه‌گیری: عصر دانایی محور که در آن دانش، به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها محسوب می‌گردد، نیازمند رویکرد متفاوت مدیریتی نسبت به مسائل سازمان و کارکنان است. تغییر ماهیت فعالیت‌های سازمان‌ها به فعالیت‌های دانشی موجب اهمیت یافتن روزافزون کاربرد مدیریت دانش و اشتراک‌گذاری آن در سازمان‌ها شده است. براین اساس، سازمان‌های موفق به شکل مستمری میزان تولید، نشر، تبادل و به‌کارگیری دانش در بین کارکنان خود را به‌وسیله روش‌های مختلف، اندازه‌گیری و مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا از این طریق بتوانند راهکارهای نیل به اهداف سازمانی را کسب کنند.fa_IR
dc.format.extent670
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.subjectاداره آموزش‌وپرورشfa_IR
dc.subjectاشتراک‌گذاری دانشfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectمدل معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.titleتبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیند اشتراک‌گذاری دانش میان کارکنان اداره آموزش‌وپرورش استان مازندران با رویکرد مدل معادلات ساختاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت دولتی، باشگاه پژوهشگرانجوان، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر. ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکتری گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علومو تحقیقات، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، سنندج، ایران.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage19
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد