مقایسة سنجش کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه فردوسی از دیدگاه کاربران و کتابداران با استفاده از ابزار لایبکوآل
(ندگان)پدیدآور
باباغیبی, نجمهفتاحی, رحمت الله
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسة دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کتابداران دانشگاه فردوسی دربارة کیفیت خدمات کتابخانههای این دانشگاه و با استفاده از ابزار لایبکوآل انجام گرفته است. در این پژوهش کیفیت خدمات کتابخانهها در دو سطح «موجود» و «مورد انتظار»، بررسی شد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان کارشناسی ارشد و کتابداران دانشکدههای مهندسی، ادبیات، علوم پایه و کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد میباشند. بر این اساس، 231 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و کلیه کتابداران دانشکدههای مورد بررسی که 31 نفر بودند، حجم نمونه را تشکیل دادند. یافتهها نشان داد، بین دو گروه مورد بررسی در مورد کیفیت خدمات موجود کتابخانهها تفاوت معناداری وجود دارد. در کلیه موارد، بین انتظارهای دانشجویان کارشناسی ارشد و خدمات ارائه شده از سوی کتابخانههای مذکور تفاوت معناداری وجود دارد؛ بین کیفیت خدمات موجود از دیدگاه کتابداران و خدمات مورد انتظار دانشجویان کارشناسی ارشد و کتابداران، از نظر اهمیت تأثیرگذاری هر یک از ابعاد لایب کوآل بر کیفیت خدمات کتابخانهها، تفاوت وجود دارد، ولی بین دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد حوزههای چهارگانة آموزشی تفاوتی وجود ندارد.
کلید واژگان
کیفیت خدماتابزار لایبکوآل
کتابخانههای دانشگاه فردوسی مشهد
ارزیابی خدمات
شماره نشریه
444تاریخ نشر
2008-12-211387-10-01
ناشر
سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد کتابداری و علوم اطلاعرسانیاستاد علوم کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
1680-96372676-5977



