مرور دوره 13, شماره 3 (پیاپی 51) بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
بررسی میزان و چگونگی استفاده از اینترنت توسط دانشجویان دانشگاه کابل و عوامل مؤثر و بازدارنده
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)پژوهش حاضر، میزان و چگونگی استفاده از اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه کابل، عوامل مؤثر بر استفاده و نیز موانع و مشکلات استفاده از اینترنت را به عنوان عوامل بازدارنده بررسی میکند. نمونه آماری این ...
-
نظریه معناشناختی اطلاعات
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)ظهور نظریه معناشناختی اطلاعات با رشد سریع و انفجارگونة اطلاعات در قرن بیستم در طول جنگ جهانی دوم همراه بود؛ نظریهای که بر خلاف نظریه ریاضی اطلاعات که برگرفته از دیدگاه شانونی به اطلاعات بود، به محتوای پیام در یک ...
-
شاخص توان علمی: الگویی برای سنجش و مقایسه باروری علمی رشتهها
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)هدف این پژوهش، ارائه الگویی ترکیبی (کمّی و کیفی)، سازوکاری مقایسهای و فرمولی ساده ولی در عین حال جامع برای سنجش قدرت و ضعف رشتههای علمی به منظور تحلیل حوزههای علمی در سطوح ملی و جهانی است. با استفاده از شاخصهای ...
-
بررسی میزان درستی استنادهای مقالههای تألیفی منتشر شده در فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی سال 1387
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان درستی استنادهای به کار رفته در فهرست منابع و مآخذ مقالههای تألیفی فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی آستان قدس رضوی است. جامعة مورد بررسی در این پژوهش شامل 585 ارجاع داده شده به کتابها ...
-
بررسی میزان و عوامل مؤثر بر تولید علم در میان اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، طی سالهای2000 تا 2007
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)چکیده پژوهش حاضر با استفاده از آمارها و شاخصهای مؤسسه اطلاعات علمی و پرسشنامه، میزان مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تولید علم طی سالهای 2000 تا 2007 و عوامل مؤثر بر آن ...
-
بررسی میزان ارتباط بین کیفیت و قیمت نهایی کالاهای اطلاعاتی: مطالعة موردی کتابهای حوزة علم اطلاعات، ارائه شده در فروشگاه الکترونیکی آمازون
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)«کیفیت» و «قیمت» دو عنصر اساسی در تصمیمگیریهای مدیریتی مربوط به فراهمآوری کالاهای اطلاعاتی است. بسیاری از مصرفکنندگان، قیمت را به عنوان ملاک کیفیت پذیرفته و در مقابل بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان، برای القای ...
-
مفهوم «بافت» در حوزة رفتارهای اطلاعاتی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)بافت به عنوان عنصری اساسی برای درک رفتارهای اطلاعاتی، توجه پژوهشگران فراوانی را از این حوزه به خود جلب نموده است. « ایزیک» نام مجموعه کنفرانسهای بینالمللی است که هر دو سال یکبار با محوریت همین مفهوم برگزار میشود. ...
-
رویکرد ارزیابی پیامد: تغییر تمرکز پژوهشها از موضوع «کاربر در زندگی کتابخانه» به «کتابخانه در زندگی کاربر»
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)کتابخانهها پیامد برنامهها و خدمات خویش را اغلب با سنجههای قابل شمارشی نظیر میزان مراجعه و حضور در کتابخانه، گردش مواد و شرکت در برنامههای کتابخانه ارزیابی میکنند. اما با تأکید صرف بر معیارهای کمّی، کتابداران ...
-
انتشار کتابهای زیاد توسط کتابداران جوان ؛ روالی عادی یا پدیده خاص کتابداری
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)
-
مطالعه الگو، نوع و سطح سودمندی استنادهای مقالههای کتابداری و اطلاعرسانی
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)هدف مقاله، بررسی کیفیت و سودمندی استنادها در مقالههای کتابداری و اطلاعرسانی بر اساس نوع، طبقه، و مکان استنادهاست. این پژوهش از نوع کاربردی و با روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری برای بررسی نوع و مکان ...
-
بررسی وضعیت موجود کتابخانههای آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387
(سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضویCentral Library of Astan Quds Razavi, 2010-09-23)پژوهش حاضر به بررسی وضعیت موجود کتابخانههای آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387 میپردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوة گردآوری دادهها، پیمایشی است. جامعة آماری آن، آموزشگاههای ...



