• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)
    • دوره 1, شماره دوم
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)
    • دوره 1, شماره دوم
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل نظام آموزش از دور از منظر دیدگاه تربیتی مدرنیسم و پُست‏مدرنیسم

    (ندگان)پدیدآور
    موسی‏ رمضانی, سونیافرج ‏اللهی, مهرانمحمد یوسفی, سکینهتقی‌زاده, محمداحسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    303.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام این پژوهش، تحلیل نظام آموزش از دور از منظر دیدگاه تربیتی مدرنیسم و پُست‏مدرنیسم است. این مسئله در فرایند پژوهش با طرح این فرض کلی که« بین دیدگاه‌های تربیتی مدرنیسم و پُست‏مدرنیسم  و دلالت‌های تربیتی آن در نظام آموزش از دور تفاوت‌هایی وجود دارد» ابعاد  موردنظر  را  با استفاده از روش تحقیق تحلیلی-اسنادی مورد مطالعه و مقایسه تطبیقی قرار داده‏است. تاین ابعاد عبارت‏اند از: روش تدریس و راهبردهای یاددهی- یادگیری، هویت فراگیر در خودتنظیمی یادگیری، و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی فراگیران در نظام آموزش از دور. نتایج تحقیق نشان می‎دهد روش تدریس در رویکرد مدرنیسم، معلم‎محور و در پُست‏مدرنیسم یادگیرنده محور است. تفاوت انسان‌شناسی مدرنیسم  با  پُست‏مدرنیسم  متأثر  از معرفت‎شناسی مَدّ نظر آن‏ها هویت‎های متفاوتی را برای فراگیر در  فرایند خودتنظیمی یادگیری ترسیم می‎کند و اهمیت ارتباطات و تعاملات اجتماعی در این دو دیدگاه  به‏صورت مختلف ترسیم می‏شود. همچنین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی متأثر از دو منظر مختلف ارزش‏شناسی  موجب  شناسایی دو مسیر  متمایز  تحلیلی متفاوت می شود.
    کلید واژگان
    مدرنیسم
    پُست‏مدرنیسم
    دیدگاه‏های تربیتی
    آموزش از دور

    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار دانشگاه پیام نور
    دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور
    استادیار دانشگاه پیام نور

    URI
    http://phe.journals.pnu.ac.ir/article_1852.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/444627

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب