نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلعلی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorخوارزمی, امیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:31:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:31:27Z
dc.date.available1399-07-30T22:31:26Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:31:27Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-29en_US
dc.date.submitted1397-09-08fa_IR
dc.identifier.citationلعلی, محمد, خوارزمی, امیدعلی. (1398). بررسی رابطه بین کیفیت زندگی و عملکرد سازمانی معلمان و کادر آموزشی مدارس با استفاده از معادلات ساختاری (مطالعه موردی شهر چناران). برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی, 10(39), 83-109. doi: 10.22054/qjsd.2019.10655fa_IR
dc.identifier.issn2345-492X
dc.identifier.issn2476-6429
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2019.10655
dc.identifier.urihttp://qjsd.atu.ac.ir/article_10655.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443860
dc.description.abstract<em>آموزش‌وپرورش ستون فقرات هر کشور است و در این خصوص معلمان و کادر آموزشی مدارس مهم‌ترین عامل ارتقاء سطح علمی و تربیتی جامعه می‌باشند. عملکرد سازمانی مثبت آن‌ها در واقع یعنی عملکرد صحیح نظام آموزشی، پس ضروری است، عوامل مؤثر بر عملکرد معلمان شناسایی‌ شده و در راستای دستیابی به اهداف از آن‌ها بهره‌مند شد. این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن کمی است و با هدف بررسی رابطه بین کیفیت زندگی و عملکرد سازمانی معلمان انجام ‌گرفته است. از حدود 400 نفر معلم شاغل در مدارس شهر چناران، طبق فرمول کوکران 195 نفر به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. آمارهای توصیفی و روابط همبستگی توسط نرم‌افزار </em><em>SPSS</em><em> و پیاده‌سازی مدل‌ها از طریق معادلات ساختاری بوسیلهی نرم‌افزار </em><em>R</em><em> انجام‌ شده است. این مقاله برای ارزیابی کیفیت زندگی از پرسشنامه مختصر شده سازمان بهداشت جهانی و برای ارزیابی عملکرد سازمانی از پرسشنامه استاندارد شده عملکرد کارکنان در سازمان، با درجه پایایی و روایی نزدیک به یک استفاده نموده است. نتایج نشان می‌دهد، تغییر در سطح کیفی زندگی فرهنگیان منجر به تغییر عملکرد سازمانی آن‌ها می‌شود، پس لازم است جهت بهره‌مندی از یک سیستم پویای آموزشی دولت‌ها نسبت به ارتقاء سطح کیفیت زندگی معلمان اهتمام کافی داشته باشند.</em>fa_IR
dc.format.extent891
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Development & Welfare Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2019.10655
dc.subjectواژه‌های کلیدی: کیفیت زندگیfa_IR
dc.subjectعملکرد سازمانیfa_IR
dc.subjectمعادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectآموزش ‌و پرورشfa_IR
dc.subjectشهر چنارانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین کیفیت زندگی و عملکرد سازمانی معلمان و کادر آموزشی مدارس با استفاده از معادلات ساختاری (مطالعه موردی شهر چناران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت امور شهری دانشگاه فردوسی مشهد و مدرس آموزش ‌و پرورش در شهر مشهد.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت شهری، دانشگاه فردوسی مشهد.نویسنده مسئولfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue39
dc.citation.spage83
dc.citation.epage109


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد