نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-30T22:30:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:30:22Z
dc.date.available1399-07-30T22:30:21Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:30:22Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-07en_US
dc.date.submitted1395-02-18fa_IR
dc.identifier.citation(1395). جایگاه کارآفرینی در مطبوعات ایران. حبیب بابایی. برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی, 8(29), 185-223. doi: 10.22054/qjsd.2016.7889fa_IR
dc.identifier.issn2345-492X
dc.identifier.issn2476-6429
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2016.7889
dc.identifier.urihttp://qjsd.atu.ac.ir/article_7889.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443800
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong> <em>پژوهش حاضر</em><em>تلاش</em><em>می</em><em>‌</em><em>کند</em><em>به</em><em>این</em><em>س</em><em>ؤ</em><em>ال</em><em>پاسخ</em><em>دهد</em><em>که</em><em>کارآفرینی در مطبوعات ایران چه جایگاهی دارد؟ این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، پژوهشی آمیخته است. در این پژوهش با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند، 220 شماره از نشریات با تیراژ بالا انتخاب شد. در بخش نظری و عملی پژوهش به‌ترتیب از روش مطالعه اسنادی و تحلیل محتوای عمقی و برای تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی و نرم‌افزار ام‌آرپی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد: کارآفرینی در مطبوعات ایران جایگاه مناسبی ندارد و به طور متوسط، تنها 5 درصد از محتوا و حجم مطبوعات به کارآفرینی اختصاص دارد. هر چند </em><em>مطبوعات رویدادهای مربوط به کارآفرینی را تا حدودی منعکس کرده‌اند اما به نقش آموزشی و موضوعات مهمی نظیر فرصت‌های کارآفرینی، نگرش کارآفرینی، مهارت‌های کارآفرینی، کارآفرینی روستایی، کارآرفرینی زنان و کارآفرینی سازمانی توجهی نکرده‌اند.</em><em> بازتاب فعالیت‌های کارآفرینی در نشریات اقت</em><em>ص</em><em>ادی نظیر دنیای اقتصاد و بازار کار نسبتاً مناسب است، اما این وضعیت در نشریات اجتماعی مانند روزنامه‌های همشهری و جام جم چندان مطلوب نیست. همچنین براساس نتایج به‌دست‌آمده، بعد از نامگذاری 6 مرداد با عنوان روز کارآفرینی، مطبوعات کمتر به این موضوع پرداخته‌اند.  </em> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent558
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Development & Welfare Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2016.7889
dc.subjectمفاهیم کلیدی: کارآفرینیfa_IR
dc.subjectفرهنگ کارآفرینیfa_IR
dc.subjectتوسعه کارآفرینیfa_IR
dc.subjectرسانه‌های ارتباط جمعیfa_IR
dc.subjectمطبوعاتfa_IR
dc.titleجایگاه کارآفرینی در مطبوعات ایران. حبیب باباییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue29
dc.citation.spage185
dc.citation.epage223


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد