| dc.date.accessioned | 1399-07-30T22:30:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T22:30:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T22:30:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T22:30:22Z | |
| dc.date.issued | 2016-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1395). جایگاه کارآفرینی در مطبوعات ایران. حبیب بابایی. برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی, 8(29), 185-223. doi: 10.22054/qjsd.2016.7889 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-492X | |
| dc.identifier.issn | 2476-6429 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2016.7889 | |
| dc.identifier.uri | http://qjsd.atu.ac.ir/article_7889.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443800 | |
| dc.description.abstract | <strong>چکیده</strong>
<em>پژوهش حاضر</em><em>تلاش</em><em>می</em><em></em><em>کند</em><em>به</em><em>این</em><em>س</em><em>ؤ</em><em>ال</em><em>پاسخ</em><em>دهد</em><em>که</em><em>کارآفرینی در مطبوعات ایران چه جایگاهی دارد؟ این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، پژوهشی آمیخته است. در این پژوهش با استفاده از نمونهگیری هدفمند، 220 شماره از نشریات با تیراژ بالا انتخاب شد. در بخش نظری و عملی پژوهش بهترتیب از روش مطالعه اسنادی و تحلیل محتوای عمقی و برای تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی و نرمافزار امآرپی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد: کارآفرینی در مطبوعات ایران جایگاه مناسبی ندارد و به طور متوسط، تنها 5 درصد از محتوا و حجم مطبوعات به کارآفرینی اختصاص دارد. هر چند </em><em>مطبوعات رویدادهای مربوط به کارآفرینی را تا حدودی منعکس کردهاند اما به نقش آموزشی و موضوعات مهمی نظیر فرصتهای کارآفرینی، نگرش کارآفرینی، مهارتهای کارآفرینی، کارآفرینی روستایی، کارآرفرینی زنان و کارآفرینی سازمانی توجهی نکردهاند.</em><em> بازتاب فعالیتهای کارآفرینی در نشریات اقت</em><em>ص</em><em>ادی نظیر دنیای اقتصاد و بازار کار نسبتاً مناسب است، اما این وضعیت در نشریات اجتماعی مانند روزنامههای همشهری و جام جم چندان مطلوب نیست. همچنین براساس نتایج بهدستآمده، بعد از نامگذاری 6 مرداد با عنوان روز کارآفرینی، مطبوعات کمتر به این موضوع پرداختهاند. </em>
<strong> </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 558 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Social Development & Welfare Planning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/qjsd.2016.7889 | |
| dc.subject | مفاهیم کلیدی: کارآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگ کارآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | توسعه کارآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | رسانههای ارتباط جمعی | fa_IR |
| dc.subject | مطبوعات | fa_IR |
| dc.title | جایگاه کارآفرینی در مطبوعات ایران. حبیب بابایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 29 | |
| dc.citation.spage | 185 | |
| dc.citation.epage | 223 | |