دوره 6, شماره 22
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تطبیقی توسعه انسانی رایج با آموزههای اسلامی و ارائه الگوی جایگزین (رویکرد اقتصادی).
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-04-21)نظریههای توسعه انسانی مبتنی بر نگاه سکولاری و انسانمحوری، مدعی هستند که برای تحول اجتماعی و اقتصادی جامعه انسانی ارائهشدهاند. اما موفقیّت چندانی به لحاظ نظری و اجرایی نداشتهاند. مشکل اصلی این نظریهها آن است ...
-
موانع معرفتی بوم اندیشی توسعه در ایران.
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-04-21)در ایران با وجود این که با منطق اسلامی به مقابله با مبانی نظریهپردازی غربی رفتهایم، اما درحرکت از فهم مبانی مفهومی به مبانی فرآیندی و زمینهای توفیق اندک داشتهایم. مطالعه توسعه، بافت محور، تاریخی و تجربهای، ...
-
عقبماندگی و توسعه در ایران.
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-04-21)توسعهیافتگی با توسعهنیافتگی و عقبماندگی در نزد بسیاری از صاحبنظران توسعهای در ایران همراه هم و تا حدودی بهجای هم مورداستفاده قرارگرفته است. این اختلاط مفهومی و معنایی زمینه بدفهمیهای عمدهای در مورد جریان ...
-
آسیب شناسی و ناپایداری توسعه اجتماعی در ایران .
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-04-21)توسعه بهمثابه صفتی که بیانگر کم و کیف هر جامعه و دوره تاریخی است و در حوزههای وسیع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در مقیاسهای کلان (نظام)، میانی (نهادی و سازمانی) و خرد (کنشگری) قابلشناسایی و احصاء است ...
-
توسعه فرهنگی ضرورت توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-04-21)ربع پایانی قرن بیستم با پدیده چرخش فرهنگی، به همراه پدیده پسامدرنیته و پساساختارگرایی، هم در بُعد واقعیت اجتماعی و هم در بُعد تحلیل اجتماعی، مصادف بوده است. این چرخش نهتنها نشاندهنده اهمیت یافتن بیشازپیش نقش فرهنگ ...



