• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های کیفی در برنامه درسی
    • دوره 3, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های کیفی در برنامه درسی
    • دوره 3, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین ویژگی‌های محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی

    (ندگان)پدیدآور
    زنگنه, حسینولایتی, الههابوالقاسمی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    569.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تعیین ویژگی‌های محتوای آموزشی الکترونیکی از منظر نظریه‌ی بار شناختی می‌باشد. برای این منظور، از روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی استفاده شد. اهداف این پژوهش به این شرح هستند: 1) ترسیم ویژگی‌های محتوای الکترونیکی از منظر بار شناختی درونی، 2) ترسیم ویژگی‌های محتوای الکترونیکی از منظر بار شناختی بیرونی و 3) ترسیم ویژگی‌های محتوای الکترونیکی از منظر بار شناختی مطلوب. در این پژوهش، جامعه‌ی آماری کلیه‌ی مقاله‌هایی هستند که از طریق موتور جستجوی google و بانک‌های اطلاعاتی ebsco، wiley و sciencedirect قابل دانلود هستند. تعداد مقاله‌های انتخابی نهایی برای انجام تحلیل محتوای کیفی به روش قیاسی، 15 مقاله بودند. برای انجام ین پژوهش مراحل زیر دنبال شد: مرحل اول، طرح‌ریزی کار و تهیه‌ی مقدمات، مرحله‌ی دوم، تحلیل محتوای کیفی به روش قیاسی، مرحله‌ی سوم، کنفرانس و بحث. در انتها، در تحلیل قیاسی از مقالات انتخاب شده، توانستیم ویژگی‌های محتوای یادگیری الکترونیکی را از منظر سه طبقه‌ی بار شناختی درونی، بار شناختی بیرونی و بار شناختی مطلوب مشخص کنیم.
    کلید واژگان
    طراحی محتوای آموزشی الکترونیکی
    تحلیل محتوای کیفی قیاسی
    بار شناختی

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    سازمان پدید آورنده
    مدرس دانشگاه
    دانشجو
    دانشگاه علامه

    شاپا
    2476-5783
    2476-5791
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/qric.2019.9034.43
    http://qric.atu.ac.ir/article_9328.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443561

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب