تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی ( برنامه درسی ) الکترونیکی از منظر نظریه-ی بار شناختی به روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی
(ندگان)پدیدآور
زنگنه, حسینولایتی, الههابوالقاسمی, ابراهیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین ویژگیهای محتوای آموزشی الکترونیکی از منظر نظریهی بار شناختی میباشد. برای این منظور، از روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی استفاده شد. اهداف این پژوهش به این شرح هستند: 1) ترسیم ویژگیهای محتوای الکترونیکی از منظر بار شناختی درونی، 2) ترسیم ویژگیهای محتوای الکترونیکی از منظر بار شناختی بیرونی و 3) ترسیم ویژگیهای محتوای الکترونیکی از منظر بار شناختی مطلوب. در این پژوهش، جامعهی آماری کلیهی مقالههایی هستند که از طریق موتور جستجوی google و بانکهای اطلاعاتی ebsco، wiley و sciencedirect قابل دانلود هستند. تعداد مقالههای انتخابی نهایی برای انجام تحلیل محتوای کیفی به روش قیاسی، 15 مقاله بودند. برای انجام ین پژوهش مراحل زیر دنبال شد: مرحل اول، طرحریزی کار و تهیهی مقدمات، مرحلهی دوم، تحلیل محتوای کیفی به روش قیاسی، مرحلهی سوم، کنفرانس و بحث. در انتها، در تحلیل قیاسی از مقالات انتخاب شده، توانستیم ویژگیهای محتوای یادگیری الکترونیکی را از منظر سه طبقهی بار شناختی درونی، بار شناختی بیرونی و بار شناختی مطلوب مشخص کنیم.
کلید واژگان
طراحی محتوای آموزشی الکترونیکیتحلیل محتوای کیفی قیاسی
بار شناختی
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییسازمان پدید آورنده
مدرس دانشگاهدانشجو
دانشگاه علامه
شاپا
2476-57832476-5791




