• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های کیفی در برنامه درسی
    • دوره 3, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های کیفی در برنامه درسی
    • دوره 3, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیرمؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    علم الهدی, جمیلهرضائی دیگه سرایی, محبوبهیاری, بابک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    680.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با عنایت به اهمیت برنامه درسی پنهان در مراکز آموزشی، این مقاله درصدد است، چگونگی اثرگذاری مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان (معلم، دانش‌آموز، روش تدریس، مکان‌فیزیکی،قوانین‌ومقررات‌ مدرسه)را بر تربیت دینی دانش‌آموزان دختر متوسطه شهرستان تالش در سال تحصیلی 92-1391 مورد بحث و بررسی قرار دهد. این پژوهش با رویکرد کیفی و با تلفیقی از روش‌های مصاحبه‌پژوهی و تحلیل محتوای کیفی انجام شده است. بنابراین تحقیق براساس هدف، توصیفی و از نوع کیفی-کاربردی می‌باشد. چهار مدرسه و سی دانش‌آموز به صورت نمونه‌گیری هدفمند با معیار زنجیره‌ای شاخص انتخاب شدند وابزار مصاحبه ( از نوع نیمه ساختاریافته)و همچنین روش مطالعه کتابخانه‌ای مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل یافته‌هابر مبنای تحلیل محتوای کیفی انجام شده، و کدگذاری یافته‌ها در سه مرحله؛ کدگذاری باز، گزینشی و محوری صورت گرفته است. اعتبار و اعتمادپذیری یافته‌ها از طریق شیوه‌های کنترل اعضا، بازنگری ناظران و مصاحبه‌ها توسط پژوهشگر تأمین شده است. یافته‌های پژوهش حاکی از؛ اثرگذاری مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان موردِ بررسی بر تربیت دینی دانش‌آموزان در سطوح سه گانه (شناختی، عاطفی و رفتاری) در دو وجه مثبت و منفی است.
    کلید واژگان
    برنامه درسی
    برنامه درسی پنهان
    مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان
    تربیت دینی
    کیفی

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
    دانشجوی دکتری رشته برنامه درسی
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    شاپا
    2476-5783
    2476-5791
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/qric.2018.15707.105
    http://qric.atu.ac.ir/article_9327.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443560

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب