نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزینلی پور, حسینfa_IR
dc.contributor.authorزارع, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorرییسی اهوان, یعقوبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:27:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:27:05Z
dc.date.available1399-07-30T22:27:05Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:27:05Z
dc.date.issued2017-01-20en_US
dc.date.issued1395-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-14en_US
dc.date.submitted1396-06-23fa_IR
dc.identifier.citationزینلی پور, حسین, زارع, سمیه, رییسی اهوان, یعقوب. (1395). طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد. پژوهش های کیفی در برنامه درسی, 2(5), 169-198. doi: 10.22054/qric.2018.25118.173fa_IR
dc.identifier.issn2476-5783
dc.identifier.issn2476-5791
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qric.2018.25118.173
dc.identifier.urihttp://qric.atu.ac.ir/article_8878.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443550
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی است، برای این منظور، با استفاده از روش تحلیلی– استنتاجی، سه هدف را دنبال می کند: 1- بررسی دیدگاه آیزنر در زمینه نقش معلم در فرایند برنامه درسی 2- بررسی نظریه رهبری وضعی هرسی و بلانچارد 3- طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر و نظریه رهبری وضعی هرسی و بلانچارد؛ آیزنر در بیان دیدگاه خود با نگاهی ظریف، دقیق و زیباشناسانه، نقش معلم را در تدوین و اجرای برنامه درسی به تصویر کشیده است، اما برای بهره برداری عملی از دیدگاه خود، راهکاری ارائه نکرده است؛ از آنجایی که استفاده از یک روش برنامه ریزی در تمام موقعیتها درست به نظر نمی رسد، لذا، در این پژوهش، با انطباق بر دیدگاه آیزنر و نظریه رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد، الگوی اقتضایی برنامه درسی طراحی شد؛ طرح الگوی اقتضایی برنامه درسی نشان داد که سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که آمادگی معلمان (توانایی و تمایل) کم باشد (R1) ،کاملاً منطبق بر سبک آمرانه (S1) و سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که توانایی معلمان کم و تمایل آنها پایین تا متوسط است(R2)، کاملاً منطبق بر سبک رهبری قبولاندنی(S2) و سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که توانایی معلمان، زیاد و تمایل آنها متوسط به بالا است (R3)، کاملاً منطبق بر سبک رهبری مشارکتی (S3) و سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که توانایی و تمایل معلمان زیاد است (R3)، کاملاً منطبق بر سبک رهبری تعویضی(S4) مدل هرسی و بلانچارد می باشد.fa_IR
dc.format.extent589
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های کیفی در برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofQualitative Research in Curriculumen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qric.2018.25118.173
dc.subjectالگوی اقتضاییfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectرهبری موقعیتیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی تدوین شدهfa_IR
dc.subjectرفتار حمایت گراfa_IR
dc.subjectبلوغfa_IR
dc.titleطراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچاردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه برنامه درسی دانشگاه هرمزگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی روزانه دکترا برنامه درسی دانشگاه هرمزگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی روزانه دکترا برنامه درسی دانشگاه هرمزگانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage169
dc.citation.epage198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد