| dc.contributor.author | زینلی پور, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارع, سمیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | رییسی اهوان, یعقوب | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T22:27:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T22:27:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T22:27:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T22:27:05Z | |
| dc.date.issued | 2017-01-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-09-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-06-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زینلی پور, حسین, زارع, سمیه, رییسی اهوان, یعقوب. (1395). طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد. پژوهش های کیفی در برنامه درسی, 2(5), 169-198. doi: 10.22054/qric.2018.25118.173 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5783 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5791 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/qric.2018.25118.173 | |
| dc.identifier.uri | http://qric.atu.ac.ir/article_8878.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443550 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی است، برای این منظور، با استفاده از روش تحلیلی– استنتاجی، سه هدف را دنبال می کند: 1- بررسی دیدگاه آیزنر در زمینه نقش معلم در فرایند برنامه درسی 2- بررسی نظریه رهبری وضعی هرسی و بلانچارد 3- طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر و نظریه رهبری وضعی هرسی و بلانچارد؛ آیزنر در بیان دیدگاه خود با نگاهی ظریف، دقیق و زیباشناسانه، نقش معلم را در تدوین و اجرای برنامه درسی به تصویر کشیده است، اما برای بهره برداری عملی از دیدگاه خود، راهکاری ارائه نکرده است؛ از آنجایی که استفاده از یک روش برنامه ریزی در تمام موقعیتها درست به نظر نمی رسد، لذا، در این پژوهش، با انطباق بر دیدگاه آیزنر و نظریه رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد، الگوی اقتضایی برنامه درسی طراحی شد؛ طرح الگوی اقتضایی برنامه درسی نشان داد که سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که آمادگی معلمان (توانایی و تمایل) کم باشد (R1) ،کاملاً منطبق بر سبک آمرانه (S1) و سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که توانایی معلمان کم و تمایل آنها پایین تا متوسط است(R2)، کاملاً منطبق بر سبک رهبری قبولاندنی(S2) و سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که توانایی معلمان، زیاد و تمایل آنها متوسط به بالا است (R3)، کاملاً منطبق بر سبک رهبری مشارکتی (S3) و سبک نفوذ برنامه ریز درسی در وضعیتی که توانایی و تمایل معلمان زیاد است (R3)، کاملاً منطبق بر سبک رهبری تعویضی(S4) مدل هرسی و بلانچارد می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 589 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های کیفی در برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Qualitative Research in Curriculum | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/qric.2018.25118.173 | |
| dc.subject | الگوی اقتضایی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | رهبری موقعیتی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی تدوین شده | fa_IR |
| dc.subject | رفتار حمایت گرا | fa_IR |
| dc.subject | بلوغ | fa_IR |
| dc.title | طراحی الگوی اقتضایی برنامه درسی با انطباق بر دیدگاه آیزنر، هرسی و بلانچارد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه برنامه درسی دانشگاه هرمزگان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی روزانه دکترا برنامه درسی دانشگاه هرمزگان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی روزانه دکترا برنامه درسی دانشگاه هرمزگان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 169 | |
| dc.citation.epage | 198 | |