دوره 1, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد 

    سلیمی, جمال؛ بلندهمتان, کیوان؛ یاری, خاطره (دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)
    هدف این پژوهش، بررسی تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد در ارتباط با مفهوم تفکر انتقادی در برنامه درسی است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی و روش پژوهش پدیدارنگاری است. جهت جمع آوری داده‌ها از ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند استفاده شد. ...

  • بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی 

    علیپور, وحیده (دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)
    هدف اصلی تعلیم و تربیت، بایستی تربیت انسان‌های متفکر و خلاق باشد. تفکر انتقادی به‌عنوان یکی از الگوهای نوین در نظام تربیتی می‌باشد. هدف مقاله حاضر بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دید متخصصان ...

  • رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر 

    گیوکی, سمیه؛ رستمی نژاد, محمدعلی؛ شکوهی فرد, حسین؛ زنگویی, اسدالله (دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)
    به‌منظور همگامی با تحولات گسترده در عرصه علم و دانش و پاسخ‌گویی به نیازهای فردی و اجتماعی، بازنگری در برنامه‌درسی ضروری است؛ از سوی دیگر ارزشیابی نتایج تغییرات نیز امری حیاتی تلقی می‌شود. با توجه به تغییراتی که در برنامه ...

  • رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها 

    ملکی, حسن؛ سلمانی, بابک؛ عباس‌پور, عباس؛ حکیم‌زاده, رضوان؛ امیرتیموری, محمدحسن (دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)
    چکیده برای سالیان بسیاری بحث در خصوص نقش معلم در اجرای برنامه درسی از جنبه‌های مختلفی در مباحث مدیریت آموزشی، نظارت و راهنمایی تعلیماتی و تأکید بر نقش وی در راهنماهای معلم مطرح بوده است. با این وجود توجه به نقش معلم ...