دوره 1, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
برنامه درسی و تفکر انتقادی: مطالعه تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)هدف این پژوهش، بررسی تجارب دانشجویان کارشناسی ارشد در ارتباط با مفهوم تفکر انتقادی در برنامه درسی است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی و روش پژوهش پدیدارنگاری است. جهت جمع آوری دادهها از ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند استفاده شد. ...
-
بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دیدگاه متخصصان برنامه درسی
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)هدف اصلی تعلیم و تربیت، بایستی تربیت انسانهای متفکر و خلاق باشد. تفکر انتقادی بهعنوان یکی از الگوهای نوین در نظام تربیتی میباشد. هدف مقاله حاضر بررسی کیفی موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دید متخصصان ...
-
رویکرد کیفی به ارزشیابی تغییرات برنامه درسی قرآن مدارس شاهد و ایثارگر
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)بهمنظور همگامی با تحولات گسترده در عرصه علم و دانش و پاسخگویی به نیازهای فردی و اجتماعی، بازنگری در برنامهدرسی ضروری است؛ از سوی دیگر ارزشیابی نتایج تغییرات نیز امری حیاتی تلقی میشود. با توجه به تغییراتی که در برنامه ...
-
رهبری معلم در اجرای برنامه درسی؛ چالش ها و فرصت ها
(دانشگاه علامه طباطبایی, 2016-06-21)چکیده برای سالیان بسیاری بحث در خصوص نقش معلم در اجرای برنامه درسی از جنبههای مختلفی در مباحث مدیریت آموزشی، نظارت و راهنمایی تعلیماتی و تأکید بر نقش وی در راهنماهای معلم مطرح بوده است. با این وجود توجه به نقش معلم ...



