مرور دوره 6, شماره 12 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
-
مطالعهی اثرات راهبردهای همتألیفی بر بهرهوری علمی پژوهشگران حوزه آموزش از دور: کاربست روش تحلیل شبکههای اجتماعی و پارادایم سرمایه اجتماعی
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: با توجه به اهمیت پژوهشهای میانرشتهای در خلق علم، این پژوهش با هدف تحلیل ساختار شبکۀ اجتماعی همتألیفی پژوهشگران حوزه آموزش از دور و سنجش تأثیر راهبردهای همتألیفی (ایزوله، دوتایی، مستقل، حفرههای ساختاری، منسجم، ...
-
تحلیلی بر نظریههای مدیریت دانش: رویکردی مبتنی بر نگاشت علمی
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: پژوهش حاضر، شناخت نظریههای مدیریت دانش و تعیین میزان تأثیرگذاری هریک از نظریهپردازان بر آثار بعدی است. روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی علمسنجی است که با استفاده از روشهای کتابخانهای و تحلیل استنادی انجام شده ...
-
رهیافت اطلاعات متقابل در همکاری دانشگاه و صنعت در گذار به دانشگاههای نسل سوم در ایران
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: در راستای الزامات دانشگاههای نسل سوم، هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی وضع موجود برای پیبردن به زمینه امکان رشد همکاری بین دانشگاه و صنعت بر اساس تعیین سهم بروندادهای پژوهشی حاصل از این همکاری است. روششناسی: در این ...
-
بررسی آلتمتریک در سطح نشریه: مورد مطالعه حوزه « علوم اجتماعی و انسانی» در پایگاه «سیج» در سال 2018
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی و تحلیل شاخصهای آلتمتریکس نشریات حوزه «علوم اجتماعی و انسانی» در پایگاه اطلاعات علمی سیج و نیز بررسی رابطه میان شاخصهای آلتمتریکس و عملکرد کیفی نشریات در پایگاه اسکوپوس است. روششناسی: از ...
-
ساختار دانش در پروانههای ثبت اختراع حوزه کشف دانش: مصورسازی با استفاده از تحلیل همرخدادی واژگان
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: هدف از این پژوهش تبیین ساختار دانش در حوزۀ کشف دانش با استفاده از تحلیل همرخدادی واژگان است. روششناسی: این پژوهش از نوع مطالعات کتابسنجی است و با استفاده از تحلیل همرخدادی واژگان و تحلیل شبکههای اجتماعی انجام ...
-
ارائه چارچوب سامانه ارزیابی علم و فناوری در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: برای ارزیابی علم و فناوری در حوزه کشاورزی نیاز به احصاء و تبیین شاخصهای اختصاصی است. پژوهش حاضر بر آن بود تا چارچوب سامانه ارزیابی علم و فناوری کشاورزی را ارائه نماید. روششناسی: پژوهش حاضر، یک پژوهش ترکیبی (آمیخته ...
-
ارزیابی همکاریهای علمی پژوهشگران ایران در حوزه علم و فناوری میکروالکترونیک در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس طی سالهای 2000-2017
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و ارزیابی همکارهای علمی مابین پژوهشگران ایرانی در حوزه میکروالکترونیک است که در پایگاه اسکوپوس انعکاس یافته است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی علمسنجی است که به روش اسنادی انجام ...
-
بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی در تولید علم براساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: این پژوهش بررسی مشارکت علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی در تولید علم بود. روششناسی: این پژوهش از نوع توصیفی علمسنجی است که با استفاده از شاخصهای علمسنجی، مدارک علمی دانشجویان علم اطلاعات و دانششناسی را ...
-
سخن سردبیر:تنوع حوزههای موضوعی و مسئلۀ دیرینۀ ارزیابی و ارتقاء اعضای هیئت علمی علوم انسانی و هنر
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، از مهمترین کارکنان دانشیِ تأثیرگذار در نظام علم و فناوری محسوب میشوند. از این رو، ارزیابی صحیح فعالیتهای آنها در قالب آئیننامههایی همچون ارتقاء، ترفیع، پژوهشگر برتر، استاد نمونه و مانند ...
-
ارزیابی پژوهشهای حوزة مدیریت دانش در استارتآپها با رویکرد فراتحلیل
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر، ارزیابی و تحلیل محتوای مطالعات انجامشده در رابطه با کاربرد مدیریت دانش در استارتآپها با رویکرد فراتحلیل است. روششناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف بنیادی است و از نظر رهیافت مورد استفاده، به شکل استقرایی ...
-
سخن سردبیر:تنوع حوزههای موضوعی و مسئلۀ دیرینۀ ارزیابی و ارتقاء اعضای هیئت علمی علوم انسانی و هنر
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، از مهمترین کارکنان دانشیِ تأثیرگذار در نظام علم و فناوری محسوب میشوند. از این رو، ارزیابی صحیح فعالیتهای آنها در قالب آئیننامههایی همچون ارتقاء، ترفیع، پژوهشگر برتر، استاد نمونه و مانند ...
-
استفاده از مدل مارپیچ چهارگانه (کوآدراپل هلیکس) در ارزیابی پژوهش
(دانشگاه شاهد, 2020-09-22)هدف: دگرسنجی، روشی مکمل برای ارزیابی عملکرد آکادمیک پژوهشی افراد، سازمانها، نهادها و کشورها در رسانههای اجتماعی است. نظر به حجم بالای دادههای مربوط به تعاملات مرتبط با بروندادهای دانش و فناوری، بدیهی است که از مدلهای ...



