مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی شبکههای اجتماعی علمی بهعنوان ابزاری جایگزین یا مکمّل در ارزیابی پژوهشگران ایرانی
(دانشگاه شاهد, 2015-09-23)هدف: از آنجاکه شبکههای اجتماعی علمی همانند پایگاههای استنادی امکان بررسی میزان استفاده از یک منبع یا اثر را فراهم میکنند، هدف این پژوهش بررسی شبکههای اجتماعی علمی بهعنوان یکی از ابزارهای ارزیابی پژوهشگران است. ...
-
بروندادهای علمی اعضای هیئت علمی دانشکدههای علوم پزشکی دانشگاه شاهد در پایگاه استنادی اسکوپوس در فاصله سالهای 2000 تا 2011
(دانشگاه شاهد, 2015-09-23)هدف: امروزه ارزیابی کمی و کیفی بروندادههای علمی، از جمله مهمترین شاخصهای سنجش تولیدات علمی دانشگاهها، موسسهها و کشورها محسوب میشود لذا هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت بروندادهای علمی اعضای هیئت علمی دانشکدههای علوم پزشکی ...
-
تاثیر قدرت اقتصادی بر جایگاه علم و فنّاوری کشورها و تحلیل رابطة متقابل آنها
(دانشگاه شاهد, 2015-09-23)هدف: شناسایی رابطۀ میان وضعیت اقتصادی و سایر مقولههای توسعۀ اجتماعی همواره از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است. مطالعات نشان میدهند که به لحاظ اقتصادی و همچنین از نظر علم و فنّاوری، هر یک از کشورها در جایگاههای متفاوتی ...
-
سخن سردبیر(علمسنجی: ضرورتی بنیادین برای توسعه علم و فناوری در کشور)
(دانشگاه شاهد, 2015-09-23)شناخت توانمندیهای علمسنجی برای پشتیبانی از سیاستگذاریهای توسعه علم و فناوری، مهمترین نکتهای بوده که برای ظهور و توسعه علمسنجی در سطح خرد و کلان زمینههای لازم را فراهمآوردهاست. این توانمندیها، برای ارزیابی علم و ...
-
وبسنجی وبسایت دانشگاههای مجازی ایران در سال 1392
(دانشگاه شاهد, 2015-09-23)هدف: پژوهش حاضر با تحلیل پیوندهای مختلف وبسایتهای دانشگاههای مجازی ایران با استفاده از رویکرد وبسنجی، به بررسی شاخصهای کمی رؤیتپذیری، ضریب تأثیرگذاری و ارزش وبومتریک آنها پرداختهاست.



