دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل استنادی مآخذ پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته کشاورزی دانشگاه بوعلیسینا طی سالهای 1380 تا 1389
(دانشگاه شاهد, 2015-03-21)هدف: هدف این پژوهش، تعیین رفتار استنادی نویسندگان پایاننامههای کارشناسیارشد رشته کشاورزی و تشخیص الگوهای رفتاری، اطلاعاتی، زبانی و زمانی مورد استفاده آنهاست. روششناسی: این بررسی، ...
-
بررسی کمی و مصورسازی همکاریهای بینسازمانی در مدارک نمایهشده جمهوری اسلامی ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس: از دیدگاه روابط دانشگاه-صنعت-دولت
(دانشگاه شاهد, 2015-03-21)هدف: مسئله اصلی پژوهش حاضر، این است که همکاریهای بینسازمانی دوجانبه و سهجانبه در مدارک علمی نمایهشده ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس را براساس شاخص T(UIG)، بهعنوان شاخص همکاریهای دانشگاه-صنعت-دولت در نمونه مارپیچ ...
-
بررسی قانون لوتکا در بین محققان علم اطلاعات و دانششناسی ایران بین سالهای 1381 تا 1392 براساس مجلات تخصصی حوزه
(دانشگاه شاهد, 2015-03-21)هدف: هدف این پژوهش بررسی توزیع مشارکت نویسندگان رشتۀ علم اطلاعات و دانششناسی ایران براساس قانون لوتکا است. روششناسی: روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی است که با روش تحلیلی و با استفاده ...
-
تحلیل استنادی و همنویسندگی پژوهشگران حوزه اسلام و علوم قرآنی در وبگاه علوم میان سالهای 1993 تا 2012 و ترسیم ساختار علمی این حوزه
(دانشگاه شاهد, 2015-03-21)هدف: پژوهش حاضر به تحلیل استنادی و همنویسندگی پژوهشگران حوزه اسلام و علوم قرآنی در سالهای 1993 تا 2012 و ترسیم ساختار علمی این حوزه میپردازد. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی ...
-
درآمدی بر آلتمتریکس: مقیاسهای جایگزین برای بررسی تأثیر پژوهش با تأکید بر وب اجتماعی
(دانشگاه شاهد, 2015-03-21)هدف: با توجه به رشد روزافزون استفاده از وب اجتماعی و ابزارهای آن بهعنوان بستر انتشار بروندادهای پژوهشی و ارتباطات علمی، ضرورت ارزیابی و داوری کیفیت پژوهشهای علمیای که ازطریق این بستر منتشر میشوند را مطرح کرده است. هدف ...
-
سخن سردبیر(نقش علم سنجی در پایش هدفمند ارتقاء و رکود علم)
(دانشگاه شاهد, 2015-03-21)مؤلفههای دخیل در علم و فناوری به دلیل نقش بارزی که در توسعۀ علمی جوامع ایفا میکنند، نیازمند پایش و ارزیابی مداوم هستند. رصد این مؤلفهها که از آنها به عنوان مطالعات ارزیابی ارتقاء و رکود علمی نیز یاد میشود، جزو مهمترین ...



