شناخت اجتماعی و رضایت از تحصیل: نقش واسطه ای هیجانات پیشرفت
(ندگان)پدیدآور
ریحانی, محمدباقرکمری, سامانزارعی, رقیهنجاتی, وحیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای هیجانات پیشرفت در ارتباط بین شناخت اجتماعی و رضایت از تحصیل بود. روش: روش پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی و طرح همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان شهر شیراز در سال تحصیلی 95-96 تشکیل میدادند که از این میان تعداد 278 نفر (107 پسر و 171 دختر) به روش نمونه-گیری خوشهای انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامههای رضایت از تحصیل، پرسشنامه هیجان پیشرفت و پرسشنامه شناخت اجتماعی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل مسیر استفاده شد. یافتهها: نتایج جدول ماتریس همبستگی نشان داد که بین تمام متغیرهای پژوهش حاضر که شامل ابعاد رضایت از تحصیل، هیجانات پیشرفت و ابعاد شناخت اجتماعی بود همبستگی معناداری در سطح 01/0 P
کلید واژگان
شناخت اجتماعیهیجانات پیشرفت
رضایت از تحصیل
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه شهید بهشتیدانشجوی دکتری رشته روان شناسی تربیتی دانشگاه شیراز
کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه آزاد مرودشت
دانشیار گروه علوم اعصاب شناختی دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2322-37822322-4312




