مقایسه نظریه ذهن در کودکان بد سرپرست و عادی
(ندگان)پدیدآور
کاکوجویباری, علی اصغرعلی اکبری, مهنازقربانی, طاهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مقایسه نظریه ذهن در کودکانبد سرپرست و عادی بود. روش: روش پژوهش از نوع علی مقایسهای و جامعه آماری مشتمل بر کودکان 9 تا 12 ساله که دارای شرایط بدسرپرستی یا عادی که در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل در شهر اصفهان بودند. روش نمونهگیری به شیوه تصادفی خوشهای چند مرحلهای بود که از بین مدارس پسرانه نواحی ششگانه شهر اصفهان انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه نظریه ذهن هاپ (1994) بود و دادهها با استفاده از روش تحلیل واریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که بین دو گروه کودکان بدسرپرست و عادی در سطح کلی و سه سطح جزئی (سطح اول، دوم و سوم) نظریه ذهن تفاوت معناداری وجود دارد (01/0 P
کلید واژگان
نظریه ذهنکودکان بد سرپرست
عادی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نوردانشیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور
دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه پیام نور
شاپا
2322-37822322-4312




