نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصطفائی, علیfa_IR
dc.contributor.authorرضائی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorگوران, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:14:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:14:07Z
dc.date.available1399-07-30T22:14:04Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:14:07Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-03en_US
dc.date.submitted1397-08-12fa_IR
dc.identifier.citationمصطفائی, علی, رضائی, اکبر, گوران, مریم. (1398). هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطه. دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی, 8(2), 60-70. doi: 10.30473/sc.2019.42131.2269fa_IR
dc.identifier.issn2322-3782
dc.identifier.issn2322-4312
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2019.42131.2269
dc.identifier.urihttp://sc.journals.pnu.ac.ir/article_6217.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443091
dc.description.abstract<em><strong>مقدمه:</strong></em><em> پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان بارنت و فانشاو(1997) انجام شد. <strong>روش:</strong> روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی به شمار می رود و نوع پژوهش از نظر هدف در زمرة پژوهش های توسعه ای محسوب می شود.  مقیاس استرس دبیرستان برروی 445 دانش آموز و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر(1979) بر روی 150 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند، اجرا شد. به منظور تعیین روایی عاملی، از روش آماری تحلیل عاملی، و به منظور بررسی همسانی درونی از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. <strong>یافته ها:</strong> نتایج نشان داد که آزمون از نه خرده مقیاس تشکیل شده است. خرده مقیاس ها عبارتند از: استرس تحصیلی شامل روش های آموزش ، روابط معلم- دانش آموز ، حجم کار مدرسه ، احساس  آسیب پذیری ، سازماندهی شخصی ، محیط مدرسه ، دستیابی به استقلال ، اضطراب درمورد آینده ، و ارتباط با والدین. برای بررسی روایی همگرا از پرسشنامه سلامت عمومی استفاده شد. نتایج حاکی از روایی همگرای دو آزمون بود<strong>. نتیجه گیری:</strong>  در مجموع، نتایج نشان داد که مقیاس استرس دبیرستان برای سنجش استرس دانش آموزان مقطع متوسطه ابزاری روا و پایاست.</em>fa_IR
dc.format.extent417
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Cognitionen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2019.42131.2269
dc.subjectمقیاس استرس دبیرستانfa_IR
dc.subjectهنجاریابیfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.titleهنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage60
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد