بررسی تاثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما (مورد مطالعه: دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران)
(ندگان)پدیدآور
شیرخدایی, میثمنجات, سهیلکاملی, علیرضامهدیخانی, حبیبنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سازمانها در محیط کسب و کار امروزی به طور فزآیندهای از برندسازی به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده میکنند که این استفاده از برند به حوزه منابع انسانی نیز راه یافته است. موضوع برند کارفرما به بررسی چگونگی جذب کارکنان و حفظ آنها از طریق فرآیند برندسازی میپردازد. پژوهش حاضر در پی بررسی تاثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام شدن کارکنان بالقوه از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما میباشد. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران میباشد تعداد آنها نزدیک به 5000 نفر است که بر اساس جدول کرجسی و مورگان، نمونهای با حجم 375 نفر انتخاب شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی- همبستگی است و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که 920/0، بهدست آمد و همچنین، روایی پرسشنامه نیز از طریق تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت. فرضیههای پژوهش از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار آزمون شدند. نتایج تحقیق نشان میدهد که تصویر برند کارفرما تاثیر مثبت و معناداری بر جذابیت برند کارفرما و تمایل به استخدام شدن کارکنان بالقوه دارد. همچنین، جذابیت برند کارفرما خود بر تمایل به استخدام شدن کارکنان بالقوه تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت، تاثیر غیر مستقیم تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام شدن از طریق جذابیت برند کارفرما مورد تایید قرار گرفت. همچنین با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهادهای کاربردی برای مدیران و برنامهریزان سازمانی ارایه شده است.
کلید واژگان
برند کارفرماتصویر برند کارفرما
جذابیت برند کارفرما
تمایل به استخدام
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-10-231398-08-01
ناشر
دانشگاه مازندرانسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندراندانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی پردیس فارابی دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی پردیس فارابی دانشگاه تهران
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما
رحمانی, ناصر؛ ابراهیم پور, حبیب؛ عسگرنژاد نوری, باقر؛ حسن زاده, محمد (انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی, 2019-02-20)هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرماست. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل است. برایناساس، تعداد 410 نفر ...
-
ارائه مدل نشان کارفرما جهت جذب و نگهداشت کارکنان؛ کاربرد رویکرد آمیخته
خزایی, سعید؛ خیراندیش, مهدی؛ دهدشتی شاهرخ, زهره؛ شیرازی, محمود؛ رسولی قهرودی, مهدی (پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی, 2020-08-22)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیلدهنده مدل نشان کارفرما انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و مبتنی بر استراتژی پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ...
-
بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرما
بلوچی, حسین؛ سیاه سرانی کجوری, محمد علی (دانشگاه مازندران, 2023-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرمابود. پژوهش، بر اساس هدف کاربردی محسوب میشود. به منظور جمعآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانهای ...




