نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدوی, محمد صادقfa_IR
dc.contributor.authorمدیری, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:06:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:06:48Z
dc.date.available1399-07-30T22:06:47Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:06:48Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-29en_US
dc.date.submitted1395-08-08fa_IR
dc.identifier.citationمهدوی, محمد صادق, مدیری, فاطمه. (1396). بررسی نسلی ارزش‌های پست‌مدرن خانوادگی و عوامل اثرگذار بر آن با تاکید بر نقش دین داری. جامعه شناسی نهادهای اجتماعی, 4(9), 155-187. doi: 10.22080/ssi.2017.1563fa_IR
dc.identifier.issn2383-0395
dc.identifier.issn2538-3612
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/ssi.2017.1563
dc.identifier.urihttp://ssi.journals.umz.ac.ir/article_1563.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442724
dc.description.abstractاین مقاله به بررسی نسلی ارزش‌های پست‌مدرن خانوادگی و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش دین داری پرداخته است. جامعه آماری پژوهش افراد بالاتر از 18 سال شهر تهران بوده و با نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای، 600 نمونه انتخاب شده است. به لحاظ نظری از تئوری‌های تاثیر دین داری بر حوزه خانواده و تغییر نسلی ارزش‌های اینگلهارت و در تجزیه تحلیل آماری از آزمون‌های تفاوت میانگین، تحلیل واریانس، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد: ارزش‌های پست‌مدرن خانوادگی در نسل اول در 19/9 درصد افراد و محدود به پذیرش سقط جنین و لذت فردی بوده، در نسل دوم در 49/14 درصد و در نسل سوم در 71/21 درصد مشاهده شده و به پذیرش تساهل و تسامح در امور جنسی نیز تسری یافته است. ارزش‌های پست‌مدرن خانوادگی در هر سه نسل متاثر از مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی اجتماعی و دین داری بوده و در نسل سوم به طور معناداری متاثر از مصرف رسانه نیز هست. در هر سه نسل اگرچه دین داری اثرگذارترین عامل بوده ولیکن توان تبیین آن از نسل اول به سوم کاهش یافته است.fa_IR
dc.format.extent604
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofجامعه شناسی نهادهای اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSociology of Social Institutionsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/ssi.2017.1563
dc.subjectارزش‌های پست‌مدرن خانوادگیfa_IR
dc.subjectدین داریfa_IR
dc.subjectنسلfa_IR
dc.subjectجوامع فراصنعتیfa_IR
dc.subjectمصرف رسانهfa_IR
dc.titleبررسی نسلی ارزش‌های پست‌مدرن خانوادگی و عوامل اثرگذار بر آن با تاکید بر نقش دین داریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مطالعات خانواده، ازدواج و طلاق، مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشورfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue9
dc.citation.spage155
dc.citation.epage187


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد