نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرعرب رضی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی شمامی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorگرایلی, فرخندهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:04:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:04:03Z
dc.date.available1399-07-30T22:04:01Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:04:03Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-02en_US
dc.date.submitted1397-11-13fa_IR
dc.identifier.citationمیرعرب رضی, رضا, عزیزی شمامی, مصطفی, گرایلی, فرخنده. (1398). بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیل گری خلاقیت. تدریس پژوهی, 7(3), 157-141. doi: 10.34785/J012.2019.806fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.806
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_61198.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442569
dc.description.abstractهدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیلگری خلاقیت انجام شده است. <br /> روش: این پژوهش از نظر گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه دوم شهرستان سوادکوه در سال تحصیلی 97-1396 بود که تعداد آن برابر با 130 نفر بود و با استفاده از جدول کرجسی-مورگان، تعداد 59 معلم مرد و 54 معلم زن با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه‌ استفاده شد. تحلیل داده‌های پژوهش با استفاده از نرم‌افزار Spss و Smart-PLS با آزمون هایt تک نمونه و مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی صورت گرفت. برای سنجش پایایی پرسشنامه‌ها از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن برای پرسشنامه‌های دانش مدیریت کلاس، خستگی عاطفی و خلاقیت به ترتیب برابر با 0.82؛ 0.97 و 0.92 بدست آمد. <br /> یافته ها نشان داد دانش مدیریت کلاس معلمان بالاتر از حد متوسط قرار دارد و معلمان از سبک مدیریت آموزش برای مدیریت کلاس استفاده می‌کنند؛ وضعیت موجود خستگی عاطفی معلمان در حد متوسط و نسبتاً پایین و وضعیت موجود خلاقیت معلمان کمی بالاتر از حد متوسط قرار داشت. همچنین بین دانش مدیریت کلاس با خستگی عاطفی معلمان ارتباط منفی و معنادار (0.33-)؛ و بین خلاقیت با خستگی عاطفی معلمان ارتباط منفی و معنادار وجود داشت (0.47-)؛ و در نهایت، یافته ها بیانگر آن بود که خلاقیت نقش تعدیلگر را در ارتباط بین دانش مدیریت کلاس و خستگی عاطفی معلمان ندارد.fa_IR
dc.format.extent1509
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.806
dc.subjectدانش مدیریت کلاسfa_IR
dc.subjectخستگی عاطفیfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectمعلمان متوسطهfa_IR
dc.titleبررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیل گری خلاقیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران، مازندران-ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران، مازندران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه مازندران، مازندران-ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage157
dc.citation.epage141


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد