| dc.contributor.author | میرعرب رضی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عزیزی شمامی, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | گرایلی, فرخنده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T22:04:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T22:04:03Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T22:04:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T22:04:03Z | |
| dc.date.issued | 2019-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-02-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-11-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرعرب رضی, رضا, عزیزی شمامی, مصطفی, گرایلی, فرخنده. (1398). بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیل گری خلاقیت. تدریس پژوهی, 7(3), 157-141. doi: 10.34785/J012.2019.806 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5686 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.806 | |
| dc.identifier.uri | http://trj.uok.ac.ir/article_61198.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442569 | |
| dc.description.abstract | هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیلگری خلاقیت انجام شده است. <br /> روش: این پژوهش از نظر گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه دوم شهرستان سوادکوه در سال تحصیلی 97-1396 بود که تعداد آن برابر با 130 نفر بود و با استفاده از جدول کرجسی-مورگان، تعداد 59 معلم مرد و 54 معلم زن با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار Spss و Smart-PLS با آزمون هایt تک نمونه و مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی صورت گرفت. برای سنجش پایایی پرسشنامهها از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن برای پرسشنامههای دانش مدیریت کلاس، خستگی عاطفی و خلاقیت به ترتیب برابر با 0.82؛ 0.97 و 0.92 بدست آمد. <br /> یافته ها نشان داد دانش مدیریت کلاس معلمان بالاتر از حد متوسط قرار دارد و معلمان از سبک مدیریت آموزش برای مدیریت کلاس استفاده میکنند؛ وضعیت موجود خستگی عاطفی معلمان در حد متوسط و نسبتاً پایین و وضعیت موجود خلاقیت معلمان کمی بالاتر از حد متوسط قرار داشت. همچنین بین دانش مدیریت کلاس با خستگی عاطفی معلمان ارتباط منفی و معنادار (0.33-)؛ و بین خلاقیت با خستگی عاطفی معلمان ارتباط منفی و معنادار وجود داشت (0.47-)؛ و در نهایت، یافته ها بیانگر آن بود که خلاقیت نقش تعدیلگر را در ارتباط بین دانش مدیریت کلاس و خستگی عاطفی معلمان ندارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1509 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | تدریس پژوهی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.806 | |
| dc.subject | دانش مدیریت کلاس | fa_IR |
| dc.subject | خستگی عاطفی | fa_IR |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | معلمان متوسطه | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیل گری خلاقیت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران، مازندران-ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران، مازندران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه مازندران، مازندران-ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 157 | |
| dc.citation.epage | 141 | |