نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجوادی, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorپناه علی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorعلیوندی وفا, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:03:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:03:28Z
dc.date.available1399-07-30T22:03:28Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:03:28Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-18en_US
dc.date.submitted1398-05-27fa_IR
dc.identifier.citationجوادی, ناهید, پناه علی, امیر, علیوندی وفا, مرضیه. (1399). مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویان. تدریس پژوهی, 8(2), 40-20.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_61548.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442544
dc.description.abstractاشتیاق تحصیلی متغیری است که به عنوان مهمترین عامل یادگیری تلقی می شود. هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان است.<br /> روش بررسی: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است.جامعه مورد مطالعه کلیه دانشجویان دختردانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی درسال تحصیلی 1397-98است که تعدادآن ها549 نفرمی باشد. از جامعه مورد مطالعه تعداد 60نفر دانشجودر 2 گروه 30 نفره به روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای انتخاب شدند . طرح تحقیق از نوع طرحهای آزمایشی است که قسمتی ازآن به صورت بین گروهی وقسمتی دیگردرون گروهی با پیش‌آزمون و پس آزمون می‌باشد که در آن متغیر مستقل بادوسطح روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی وجود دارد که مبنای گروه‌بندی دوگانه آزمایشی بوده است.یکی ازگروه هابا روش کلاس معکوس وگروه دیگربه روش سخنرانی آموزش دیدند. برای جمع آوری داده هااز پرسشنامه اشتیاق تحصیلی Fredricks وهمکاران استفاده شد. تحلیل داده‌های این پژوهش بااستفاده از روش آمار توصیفی به ویژه شاخص‌های مرکزی و پراکندگی، چگونگی توزیع و پراکندگی داده‌ها در گروه‌های مورد مطالعه انجام شد. همچنین به دلیل نبودن گروه کنترل برای آزمون فرضیه‌هااز آزمون t وابسته وبرای انجام سئوالات پژوهشی ازتحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد.<br /> یافته ها: نتایج نشان دادکه روش کلاس معکوس نسبت به روش سخنرانی دربهبوداشتیاق تحصیلی دانشجویان اثربخش تراست زیراFمحاسبه شده درسطح(05/0>P)معناداراست. <br /> نتیجه گیری: باتوجه به یافته های پژوهش حاضر،روش کلاس معکوس درمقایسه باروش سخنرانی درافزایش اشتیاق تحصیلی دانشجویان اثربخش تر بوده است.<br /> کلمات کلیدی:اشتیاق تحصیلی، ،کلاس معکوس،روش سخنرانیfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.subject"اشتیاق تحصیلی"fa_IR
dc.subject"کلاس معکوس"fa_IR
dc.subject"روش سخنرانی"fa_IR
dc.titleمقایسه اثربخشی روش آموزش کلاس معکوس وروش سخنرانی براشتیاق تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3. استادیار، گروه روانشناسی ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage40
dc.citation.epage20
nlai.contributor.orcid0000-0002-5742-3907


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد